Blog
Wil je op de hoogte blijven van het laatste nieuws van Debitan? Schrijf je dan in voor onze nieuwsbrief.
‘De klantrelatie is altijd leidend’
‘Ik deed het debiteurenbeheer altijd zelf. Nadat de facturen de deur uit gingen, zorgde ik voor de herinneringen en de telefoontjes wanneer betalingen uitbleven. Dat was heel tijdrovend werk…’
Uit de week van…waarom dan?
We komen dagelijks de meeste uiteenlopende redenen tegen waarom klanten niet betalen. Soms heel serieus, maar soms zijn het heel doorzichtige smoesjes. Vergezocht ook weleens. En dat is eigenlijk ook wel grappig, want mensen zijn echt heel creatief! Maar het is niet altijd wát iemand zegt, maar vaak ook de manier waaróp het gezegd wordt. We hebben de leukste weer even verzameld voor je!
Altijd op de hoogte en tóch tijd besparen
‘Debiteurenbeheer is heel bewerkelijk. Het is belangrijk om een routine te hebben met vaste tijdstippen waarop je je klanten herinnert aan hun openstaande facturen van jou. Door drukte en in mijn geval ook het feit dat ik in mijn eentje de finance afdeling beman, is dat vaak een ondergeschoven kindje. Dat zou natuurlijk niet zo moeten zijn.’
Verbeter je cashflow, begin bij jezelf
Het klinkt zo logisch: je klanten betalen niet of laat en daardoor heb jij problemen met je cashflow. Maar is het echt de schuld van je klant? Ja, natuurlijk moet ‘ie gewoon betalen binnen de termijn die je op de factuur noemt, maar is hier niet meer aan de hand? Heb...
Uit de week van…
Je zou het niet zeggen, met al die gezellige debiteurenbeheerders die bij ons in dienst zijn, maar ook in onze wereld gaat steeds meer automatisch. Via eentjes en nulletjes, met API’s en nog veel meer technische termen waar alleen onze developers chocola van kunnen maken..
Baas over de betalingstermijn
Betalingstermijnen fluctueren nog weleens. Hoe groter het bedrijf, hoe langer de betalingstermijn, lijkt het wel. Daar zijn natuurlijk uitzonderingen op, maar vaak zien we het wel zo. En niet alleen wij…
Dé lenteschoonmaak van je debiteurenbeheer
De eerste zonnestralen schijnen binnen en… benadrukken die dikke laag stof op je vensterbank. Handen uit de mouwen, het is tijd voor een grote lenteschoonmaak van je debiteurenbeheer.
Meer structuur zorgt voor betere kwaliteit
We horen graag van onze klanten. Hoe het met hen gaat, waar ze mee bezig zijn en hoe onze software en services hen bevallen. Met deze week Peter Brenkman van Westerduin Personeelsbemiddeling.
Faillissement om de hoek? De WHOA has your back!
Nederlandse bedrijven lopen op hun tandvlees. Ze kruipen naar de finish. Maarrr… gelukkig is op 1 januari jl de WHOA ingegaan. En díe kan nog weleens de redding zijn voor vele bedrijven.