Feestdagenupdate 🎄🎅 Vrijdag 20 december sluiten we om 15.00 uur vanwege ons teamuitje. Vrijdag 27 december zijn we gesloten. Vanaf maandag 30 december gaan we weer aan de slag met je vragen en e-mail! Fijne feestdagen!

Home | Altijd op de hoogte en tóch tijd besparen

Altijd op de hoogte en tóch tijd besparen

‘Debiteurenbeheer is heel bewerkelijk. Het is belangrijk om een routine te hebben met vaste tijdstippen waarop je je klanten herinnert aan hun openstaande facturen van jou. Door drukte en in mijn geval ook het feit dat ik in mijn eentje de finance afdeling beman, is dat vaak een ondergeschoven kindje. Dat zou natuurlijk niet zo moeten zijn.’ 

‘Ik ben in september begonnen bij Edge Workspaces, maar daarvoor werkte ik bij Spaces. Eigenlijk zijn dit dezelfde soort bedrijven met ook dezelfde soort klanten. Bij Spaces werkte ik al twee jaar met Debitan en ik was daar heel tevreden over. We zagen in korte tijd het aantal openstaande posten heel hard dalen en dat is natuurlijk wat je wilt! Bij Edge, een bedrijf in de groei, moest ik eerst de hele finance afdeling nog inrichten. Ik was druk met het CRM en de administratie en daardoor bleef het debiteurenbeheer al meteen liggen. Ik keek wel naar grote openstaande posten en benaderde deze klanten, maar verder kwam ik echt niet door tijdsnood. Toen heb ik snel Debitan voorgesteld.’

Aanzienlijke tijdsbesparing

‘Mijn belangrijkste motivatie was dat ik zo 20 uur per maand kwijt ben aan het debiteurenbeheer. Wanneer we dat uit handen geven, kan ik die tijd aan andere werkzaamheden besteden, terwijl de cashflow wel op orde blijft. En ik vind het ook heel fijn werken met Debitan. De medewerkers zijn heel toegankelijk en omdat ze ons bedrijf kennen (mede omdat het zo lijkt op Spaces, maar ook omdat ze zich erin verdiepen), weten ze waarover ze praten. Het zijn stuk voor stuk sociale mensen waar je goed mee kunt samenwerken en die uitstekend overweg kunnen met onze klanten.’

‘Neem een partij in de arm die
jouw debiteurenbeheer van je overneemt.
Dat bespaart je serieus tijd én
het gebeurt veel efficiënter met goede debiteurenbeheerders.’
Duidelijk, overzichtelijk en eenvoudig

‘De grootste voordelen van Debitan vind ik de tijdswinst. Zoals ik al aangaf bespaart het mij zo 20 uur per maand. Daarnaast ben ik heel tevreden over de resultaatgerichtheid van de debiteurenbeheerders. De procedures zitten allemaal goed in elkaar. Wat ik ook een meerwaarde vind, is dat wanneer facturen uit handen gegeven moeten worden voor incasso, dat gewoon onder hetzelfde dak kan. Ik hoef niet weer met een ander bedrijf te communiceren, maar ik weet dat het geregeld wordt. En tot slot vind ik de software heel prettig werken. Ik kan handige rapportages uitdraaien en wanneer ik informatieverzoeken krijg over klanten, kan ik die eenvoudig en snel beantwoorden. Het systeem is heel overzichtelijk en duidelijk.’

Lessen van Corona

‘Ik ben bij Edge Workspaces ingestapt in de coronacrisis. Natuurlijk heb ik wel even gedacht dat we dat zouden merken. Dat het slechter zou gaan met de betalingen. Maar dit viel eigenlijk heel erg mee. We hebben niet echt huurders in de horeca of evenementenbranche die hard geraakt zijn door de crisis. Er zijn natuurlijk wel een paar bedrijven die het moeilijk hebben, maar dat is voor ons echt marginaal. Daarnaast zien we ook wel aanloop van nieuwe klanten die een membership willen. Zij willen zich aansluiten bij onze businessclub en gebruik maken van de flexplekken. Anderen willen hun contract tijdelijk bevriezen, tot ze weer makkelijker buiten de deur kunnen werken. Dat heeft weinig invloed op mijn administratie en het is vooral fijn dat ze wél gewoon willen blijven.’

Tips van Marcel

‘Ik zou bedrijven sowieso aanraden om een partij in de arm te nemen om het debiteurenbeheer uit te besteden. Zelfs voor grote bedrijven met een eigen afdeling voor administratie en debiteurenbeheer is dit heel waardevol. Medewerkers houden zo tijd over voor andere werkzaamheden. Bovendien is het heel lastig om goede debiteurenbeheerders te vinden die zich vastbijten in hun taak, maar ook diplomatiek en invoelend zijn richting de klanten van hun klanten. En wat ik ook écht fijn vindt is dat ik, ook al heb ik het debiteurenbeheer uitbesteed, áltijd betrokken blijf bij mijn eigen administratie. Wanneer er dingen spelen of acties moeten worden ondernomen, word ik daar altijd van op de hoogte gebracht. Ik weet precies wat er speelt, maar heb mijn handen vrij voor andere taken.’

Over Edge Workspaces

Edge Workspaces geeft ondernemers en werknemers ruimte om volledig tot hun recht te komen in hun eigen vakgebied. Ze verhuurt flexplekken en kantoorruimtes, maar ook meetingrooms aan zowel eenpitters als grote ondernemingen. En reken maar niet dat je in een betonnen doos terecht komt, want in de ontwikkeling is volop aandacht besteed aan gezondheid en duurzaamheid. Zo is de luchtkwaliteit perfect, werk je in een groene omgeving en is er inhouse catering. Meer informatie over Edge Workspaces (nu alleen nog in Amsterdam en Berlijn) vind je op www.edge.tech.