Feestdagenupdate 🎄🎅 Vrijdag 20 december sluiten we om 15.00 uur vanwege ons teamuitje. Vrijdag 27 december zijn we gesloten. Vanaf maandag 30 december gaan we weer aan de slag met je vragen en e-mail! Fijne feestdagen!

Home | Uit de week van…waarom dan?

Uit de week van…waarom dan?

Waarom dan?

We komen dagelijks de meeste uiteenlopende redenen tegen waarom klanten niet betalen. Soms heel serieus, maar soms zijn het heel doorzichtige smoesjes. Vergezocht ook weleens. En dat is eigenlijk ook wel grappig, want mensen zijn echt heel creatief! Maar het is niet altijd wát iemand zegt, maar vaak ook de manier waaróp het gezegd wordt. We hebben de leukste weer even verzameld voor je!

Maandag

Laura ontdekt iets nieuws. Voicemailberichtjes komen namelijk met een heftige vertraging aan in België. Vrijdag heeft ze de voicemail van een klant van onze klant ingesproken. Vervolgens heeft ze de man ook nog ‘live’ via de telefoon gesproken naar aanleiding van een email die ze stuurde. Maar zojuist belde hij dat hij de voicemail van vrijdag heeft ontvangen. ‘Niks is gek in België’, grapt de man. Zou het met 5G te maken hebben?

Dinsdag

Marianne heeft een klant van een van onze klanten aan de telefoon. Het gesprek gaat over een betalingsregeling. De vrouw aan de lijn vraagt om een weekje uitstel. Ze krijgt namelijk haar loon een week later, omdat haar werk het ‘druk had met druktes.’ In goed overleg is een week altijd bespreekbaar natuurlijk, maar Marianne krabt zich wel even drie keer achter haar oren. Bij wat voor bedrijf zou deze vrouw werken?

Woensdag

Belinda, alert als altijd, ontdekt een nieuwe trend. ‘Óf mensen schelden je uit aan de telefoon óf ze beginnen een telefoongesprek meteen met een gestrekt been. Heel ongezellig, maar misschien komt het door de huidige tijd?’ Gelukkig kan het ook nog anders ontdekt ze. Vlak nadat ze haar trendwatchmomentje met ons deelt, krijgt ze namelijk een mail van een klant van onze klant E. De man had per ongeluk € 10,- te weinig betaald en hij mailde het volgende: ‘Hebben het net betaald. Geen idee wat er gebeurd is, moe, bril scheef, alcohol hahaha, geen idee. Sorry voor het ongemak.’ En daar moeten we dan wel weer collectief om lachen. We zijn toch allemaal mensen?!

Donderdag

Nathalie krijgt een klant van een klant aan de telefoon. Ze had haar factuur al even moeten betalen. Gelukkig heeft ze een goede verklaring: haar telefoon stond uit. Ze heeft namelijk vakantie, dus ze was er nog niet aan toegekomen. Maar als Nathalie haar nu mailt, dan regelt ze het meteen en dan kan ze weer verder slapen. Klinkt best aangenaam!

Vrijdag

Laura schrikt zich rot. Ze opent een bericht van een klant van onze klant B. In het bericht staat het volgende: ‘Ik moet op zaterdag 17 april een BETALING doen van 40,84 euro aub, maar kan ik die BETALING doen van 40,84 euro ook op donderdag 29 april BETALEN aub, want dat komt mijn beter uit als dat kan.’ Nou ja, dat is altijd te regelen natuurlijk. Maar er zit ook een bijlage bij de mail. Nieuwsgierig klikt Laura erop. En wat ze te zien krijgt is een foto van de man, waarbij hij haar fronsend aankijkt. Het lijkt een beetje op een mugshot zoals de politie ze weleens maakt. Pontificaal in de camera. Dat verwacht je niet!