Blog
Wil je op de hoogte blijven van het laatste nieuws van Debitan? Schrijf je dan in voor onze nieuwsbrief.
Dagboek van een debiteurenbeheerder – Voicemail konijn
Altijd leuk wanneer een klant een paar veren in onze **** steekt! Verder hebben we deze week o.a. kennis gemaakt met, eh, zeer aparte voicemails (ook van bedrijven!). Je leest het allemaal in weer een nieuw Dagboek van een debiteurenbeheerder. Donderdag Dat...
Zomervakantie: een vloek of een zegen?
De zomer komt eraan en wellicht hebben jij en jouw medewerkers al grootse plannen gemaakt voor de zomervakantie. Allemaal hartstikke leuk natuurlijk, maar wie verstuurt in de tussentijd de facturen en controleert of de betalingen ook binnen blijven komen? Met deze...
Debiteurenbeheer en aftersales: waarom dit álles met elkaar te maken heeft
Wat aftersales en debiteurenbeheer met elkaar te maken hebben? Alles! In deze blog lees je waarom. Wat is aftersales? Om te weten wat debiteurenbeheer en aftersales met elkaar gemeen hebben, kijken we eerst naar de betekenis van aftersales. Aftersales is het...
Dagboek van een debiteurenbeheerder – Gezelligheid
Het is best even wennen als (mede door onze eigen succes) het contact met een debiteur ‘ineens’ voorbij is, omdat hij alles heeft afbetaald. Nog even en dan is dit het geval bij de debiteur op woensdag. Lees verder ook in dit dagboek waarom je bij een telefonisch...
Persbericht: Debitan combineert offline met online
Debiteurenbeheerder Debitan wil ondernemingen die per post hun betalingsherinneringen versturen ook laten profiteren van de voordelen en het gemak van de ‘nieuwerwetse’ betaalmethoden. Daarom is het bij Debitan nu mogelijk om offline betalingsherinneringen online te...
Dagboek van een debiteurenbeheerder – Debiteuren
Ook deze week hadden we weer te maken met uiteenlopende debiteuren: debiteuren die een goed gevoel over hielden aan een gesprek met ons, debiteuren die eigenlijk niet zo zaten te wachten op een gesprek met ons en debiteuren die er alles aan deden om helemaal geen...
Communiceren met debiteuren doe je zo
Wat doe je als je te maken hebt met klanten die maar niet willen betalen? Pak je die stevig aan en dreig je met incassobureaus of ga je voor de zachtere aanpak? De manier waarop jij communiceert is van grote invloed op het gedrag van jouw klanten. In deze blog lees je...
Dagboek van een debiteurenbeheerder – Betalingen
We wisten het eigenlijk al, maar deze week kregen we wel heel veel bevestiging van de goede werking van een betaallink via iDeal. Zie vooral de gebeurtenissen op maandag en dinsdag. Donderdag Het telefoongesprek van debiteurenbeheerder Belinda begon vandaag wel heel...
Bye Bye Facebook
We zaten er al een tijdje mee in onze maag, maar ook wij hebben besloten per direct met Facebook te stoppen. Wij vinden privacy belangrijk Nog niet eens zo heel lang waren we te vinden op Facebook (niet eens een jaar), maar toch hebben we besloten om er nu al mee te...