Feestdagenupdate 🎄🎅 Vrijdag 20 december sluiten we om 15.00 uur vanwege ons teamuitje. Vrijdag 27 december zijn we gesloten. Vanaf maandag 30 december gaan we weer aan de slag met je vragen en e-mail! Fijne feestdagen!

Home | We maken het weer leuk

We maken het weer leuk


Het is niet het leukste onderdeel van de administratie om over te praten. Maar wel een van de belangrijkste: je debiteuren. Want zonder hen heb je geen omzet. Maar als ze niet betalen, heb je wel een probleem.

Proactief met je debiteuren werken aan oplossingen, levert je veel meer op dan reactief werken, dus zorg voor een goed debiteurenbeheer. Als je dat goed geregeld hebt, scheelt je dat niet alleen een hoop tijd en geld; je hebt ook veel minder last van negatieve energie. Ga maar na, als je met een debiteur een moeilijk gesprek hebt gehad over incasso en dergelijke, dan ga je niet vijf minuten later vrolijk en lachend een vergadering in. Daar heb je wel even voor nodig. Wij weten dat als geen ander.

We hebben namelijk zelf veel van die gesprekken gevoerd, toen we ons nog voornamelijk bezig hielden met incasso. Dat kostte soms veel energie. Toen de regelgeving zodanig veranderde dat we ons niet goed meer konden onderscheiden, vonden we dat we onze energie beter konden gebruiken en onze opdrachtgevers nog beter konden helpen.

Juist die positieve energie gebruiken we om voor onze opdrachtgevers een goed debiteurenbeheer te creëren, terwijl zij de regie houden. Ondertussen nemen we ze veel werk uit handen. Want er gaat veel tijd in goed debiteurenbeheer zitten. Je bent constant bezig om de relatie met je klanten te onderhouden en als er problemen zijn met betalingen, moet je daar al je energie in stoppen om tot een goede oplossing te komen. En dan heb je ook nog de administratie van al je klanten en de incasso’s die je moet verwerken.

Dat werk nemen we uit handen. We zorgen dat het contact tussen alle partijen goed is en als het moet, zetten we al onze energie in om conflicten op te lossen. Veel van de administratieve taken hebben we geautomatiseerd. Daar hebben we zelf een softwarepakket voor ontworpen en gebouwd. Waarom eigen software? Omdat we het beter wilden doen dan wat de andere pakketten konden bieden. Zo doen wij waar we goed in zijn en kunnen onze opdrachtgevers doen waar zij goed in zijn: ondernemen.

Een goede relatie met onze opdrachtgevers en hun debiteuren hebben, zorgen dat facturen op tijd betaald worden en daarmee dat we het bedrijf open weten te houden; dat is waar we het voor doen. Dat geeft ons energie. De techniek en de handjes die we in huis hebben, helpen daarbij. Zo maken we van het debiteurenbeheer iets positief. We maken het weer leuk!

Vanaf vandaag zullen we hier iedere twee weken een blog plaatsen over ons, over ons werk en over debiteurenbeheer in het algemeen. Wil je op de hoogte blijven van de blogs en ze als eerste lezen? Schrijf je dan in op onze mailinglist!