Feestdagenupdate 🎄🎅 Vrijdag 20 december sluiten we om 15.00 uur vanwege ons teamuitje. Vrijdag 27 december zijn we gesloten. Vanaf maandag 30 december gaan we weer aan de slag met je vragen en e-mail! Fijne feestdagen!

Home | Heeft u een valse factuur ontvangen?

Heeft u een valse factuur ontvangen?

Op dit moment worden er door criminelen valse facturen verstuurd. Ze sturen u een valse factuur van een bedrijf waar u zaken mee heeft gedaan. Het geld dat u overmaakt komt echter nooit aan bij het desbetreffende bedrijf, maar bij de criminelen. Controleer daarom goed uw facturen voordat u betaalt.

Hoe gaan de criminelen te werk?

Criminelen onderscheppen uw post. De echte factuur kopiëren zij met een scanner en kleurenprinter, of soms nog geraffineerder zij maken uw facturen na. In de kopie veranderen zij het rekeningnummer in hun eigen rekeningnummer.

Wat kunt u doen tegen een valse factuur?

Controleer facturen altijd voordat u betaalt: is het rekeningnummer anders dan de vorige keer? Controleer dit dan eerst bij uw leverancier. Heeft u te maken met een nieuwe leverancier? Vraag dan vooraf welk rekeningnummer op de factuur zal komen te staan.

Twijfelt u of de factuur klopt?

Bel bij twijfel uw leverancier en vraag om een nieuwe factuur. Bij twijfel: betaal niet en vraag uw leverancier om een nieuwe factuur.

Facturatie en debiteurenbeheer via Debitan biedt u en uw klant meer zekerheid. Binnenkort zullen wij ook in UBL formaat kunnen factureren.