Feestdagenupdate 🎄🎅 Vrijdag 20 december sluiten we om 15.00 uur vanwege ons teamuitje. Vrijdag 27 december zijn we gesloten. Vanaf maandag 30 december gaan we weer aan de slag met je vragen en e-mail! Fijne feestdagen!

Home | Dagboek van een debiteurenbeheerder – Verkering

Dagboek van een debiteurenbeheerder – Verkering

Dagboek van een debiteurenbeheerder - Verkering

Deze week spraken we met een misschien stiekem wat verliefde debiteur, een zonnebadende debiteur en een slaperige debiteur. En, o, ja, we hadden ook op één dag Koning, meneer Bos én Boomsma aan de telefoon. (Helaas niet dé Koning, Wouter Bos en Arie Boomsma.)

Donderdag

Omdat deze meneer steeds nét te laat een internetbedrijf betaalt (en zijn internet daardoor steeds afgesloten wordt), moet hij onze debiteurenbeheerder Laura steeds bellen om te vragen of zij hem weer wil aansluiten na de betaling. Toen hij voor de zoveelste keer belde, zei hij tegen onze Laura:

“Het is heus niet dat ik verkering met je wil hoor, dat ik je steeds bel.”

Ja, ja…

Ook debiteurenbeheerder Belinda had een vrij bijzonder (grappig) gesprek met een debiteur. Toen ze hem belde, zei hij meteen al:

“Waar denk je dat ik zit? In de hottub!”

Na een tijdje vervolgde hij:

“Ik moet me effe omdraaien hoor, want ik ben aan het verbranden…”

Vrijdag

Vandaag ontving debiteurenbeheerder Nathalie een telefoontje van een bijzonder iemand…

“Mevrouw van Amstel, u spreekt met Koning.” De eerste gedachte van onze Nathalie was ‘ah chill de koning!’ ? Die vlieger ging voor haar helaas niet op.

En wat een toeval. Nog geen paar minuten later belde de heer Boomsma voor helpdeskmedewerker Suzanne. Maar ook hier waren we lichtelijk teleurgesteld dat het niet om Arie Boomsma ging.

Later op de dag hadden we als klap op de vuurpijl nog meneer Bos aan de telefoon. Wouter Bos? Nee, helaas ook alweer niet. Hé, wat een teleurstellende dag zo.

Maandag

Debiteurenbeheerder Marianne had eerder vandaag een betaalafspraak gemaakt met een debiteur die zei de betaling direct in orde te zullen maken. Later die dag hadden we echter nog geen betaling ontvangen, dus belde Marianne haar weer op.

Marianne: “het geld staat nog niet op onze rekening”

Debiteur (iet wat slaperig): “Nee, dat klopt. Ik was in slaap gevallen.’

Dinsdag

Onze debiteurenbeheerder Laura had vandaag wat moeite met de dagdelen. Zo nam ze de hele ochtend de telefoon op met goedemiddag en toen was het eindelijk middag was zei ze goedemorgen. En om de dag helemaal compleet te maken, zei ze ook nog toen naar de heer ‘Tesselaar’ (onze it-man) gevraagd werd dat hij hier niet werkt. (Zo vaak wordt er ook niet voor onze it-afdeling gebeld.) Toen er ineens een lampje ging branden en ze de klant toch met de heer Tesselaar doorverbond, zei ze tegen Thomas (de heer Tesselaar dus); “Bijna had je hier niet gewerkt haha.”

Woensdag

Debiteurenbeheerder Marianne Kool belt zo vaak naar een groot bedrijf voor een nog openstaande vordering, dat ze inmiddels haar telefoonnummer herkennen. Als ze vandaag voor de zoveelste keer belt, neem de debiteur op met:

“Goedendag, mevrouw Kool.”

Fijn dat ze ons telefoonnummer in ieder geval kennen. Nu ons rekeningnummer nog ?

Daarnaast kwam onze Nathalie er vandaag achter hoe fijn een nieuwe feature in onze software werkt. Uit het niets riep ze: “Wauw, dit systeem is echt master!”