Feestdagenupdate 🎄🎅 Vrijdag 20 december sluiten we om 15.00 uur vanwege ons teamuitje. Vrijdag 27 december zijn we gesloten. Vanaf maandag 30 december gaan we weer aan de slag met je vragen en e-mail! Fijne feestdagen!

Home | Dagboek van een debiteurenbeheerder – Specifiek verzoek

Dagboek van een debiteurenbeheerder – Specifiek verzoek

Dagboek van een debiteurenbeheerder - Specifiek verzoek

In dit Dagboek van een debiteurenbeheerder  krijgen we te maken met hele specifieke verzoeken, krijgen we zelfs bedankjes voor een herinnering en worden er onverwachte complimenten uitgedeeld.

 

Donderdag

Debiteurenbeheerder Nathalie wordt gebeld door een dame en die vraagt of zij een kopie van een factuur die al betaald is alsnog mag ontvangen. “Jazeker,” antwoordt Nathalie, “ik stuur hem direct door via de mail.” “Aaaaah, je bent lief!” zegt de dame. Enigszins licht blozend hangt Nathalie op. Onverwacht compliment!

 

Vrijdag

Debiteurenbeheerder Belinda sprak vandaag met een meneer en die had wel een specifiek verzoek: Of de automatische incasso voortaan op dinsdagavond plaats kan vinden? Dus niet in de ochtend, niet op vrijdag, nee echt alleen op dinsdagavond. Op de vraag waarom hij wilde dat het op dat moment uitgevoerd werd, zei meneer: “Gewoon omdat ik weet dat de banken dat niet doen, haha!”

 

Maandag

Niet iedereen is goed te volgen. Zo werd debiteurenbeheer Marianne vandaag gebeld door een cordate mevrouw die aangaf dat de € 53,00 die zij moest betalen, echt veel te veel was, maar dan ook echt veel te veel!!! Dat ging echt niet lukken. Zij gaf aan dat ze wel vandaag € 50,00 kon overmaken en het restant van € 3,00 volgende week. Eh… dat is akkoord mevrouw. Dat zeg ik, niet iedereen is goed te volgen.

 

Dinsdag

De debiteur belt op en heeft vanmorgen van debiteurenbeheerder Laura de automatisch verstuurde herinnering ontvangen. Hij geeft aan dat hij in de veronderstelling was dat hij na aftrek van de borg hij nog geld van onze opdrachtgever zou krijgen. Na ontvangst van de herinnering keek hij het gelijk even na en zag toen dat hij niets zou krijgen, maar inderdaad moest betalen. Dus hij wilde even doorgeven dat hij dat in orde ging maken en hij bedankt Laura hartelijk voor het versturen van de herinnering. Super! Zo zie je maar dat je met een strak gevoerd debiteurenbeheer, heel snel misverstanden kunt voorkomen en wordt deze factuur toch nog heel snel betaald.

 

Woensdag

Het is overduidelijk vakantie! Debiteurenbeheerder Nathalie ontving vandaag meerdere berichten van debiteuren van 1 opdrachtgever dat ze die week ervoor al hadden betaald. Navraag bij onze opdrachtgever wees uit, dat de administratie al een week op vakantie is en dat de administratie niet is bijgewerkt. Dat waren ze vergeten door te geven aan ons. Geen probleem, direct even het versturen van de herinneringen en dergelijke uitgezet. Totdat alles na de vakantie is bijgewerkt.