Feestdagenupdate 🎄🎅 Vrijdag 20 december sluiten we om 15.00 uur vanwege ons teamuitje. Vrijdag 27 december zijn we gesloten. Vanaf maandag 30 december gaan we weer aan de slag met je vragen en e-mail! Fijne feestdagen!

Home | Dagboek van een debiteurenbeheerder – Doorverbinden

Dagboek van een debiteurenbeheerder – Doorverbinden

Dagboek van een debiteurenbeheerder - doorverbinden

Afgelopen week hebben wij weer hard gewerkt! De feestdagen staan voor de deur; volgende week viert Nederland kerst. Daarom zijn we éxtra veel aan het bellen. Dat leverde week leuke en spontane momenten op. Lees je mee?

Maandag

Debiteurenbeheer kan erg stressvol zijn. Als jij zoveel stress ervaart dat je er ’s avonds niet door kan slapen en beheren jouw debiteuren jouw leven, dan is het wellicht handig dat je jouw debiteurenbeheer uitbesteed aan Debitan.

Nathalie had maandag een man aan de telefoon die zo boos was op zijn debiteuren, dat hij al wekenlang slecht sliep. Zijn vrouw had naar oplossingen gezocht en zo kwamen ze bij Debitan terecht. Nathalie: “Meneer, ik kan aan u horen dat u ontzettend boos bent. Wij pakken dit voor u op!” Meneer: “Ontzettend bedankt, jullie geven mij een geruster gevoel dan een hele dag in de sauna!”

Meneer, dit vinden wij een ontzettend mooi compliment! Wij zijn blij dat we u kunnen helpen.

Dinsdag

Debiteurenbeheerder Belinda belde een klant van Debitan om wat zaken door te nemen. Toen zij belde stond de klant nét in het magazijn, en had hij geen beschikking tot een computer. “Maar als je nou over 2 minuten even terugbelt, dan ren ik nu naar mijn kantoor!” Zo gezegd, zo gedaan! Wat een goede overeenkomst; wij spannen ons in voor de klant, de klant spant zich in voor ons!

 

Woensdag

Op woensdag belde wij een debiteur. We vroegen of de mevrouw de factuur en de herinnering binnen had gekregen, aangezien de factuur nog steeds open stond.

Mevrouw: “Dat is onmogelijk. Ik betaal altijd netjes mijn rekeningen!”

Wij: “Dat is inderdaad heel netjes, alleen staat deze factuur nog open. Zou u het even na kunnen kijken of deze u misschien ontschoten had kunnen zijn?”

Mevrouw: “Ja, maar ik kan je garanderen dat dat niet het geval is!”

5 Minuutjes na het telefoongesprek kregen wij via iDEAL een betaling binnen. In de beschrijving stond: Ik heb het nagekeken. Mijn excuses. Hierbij de betaling.

Kan gebeuren mevrouw, in ieder geval heel fijn dat wij de betaling alsnog binnen hebben gekregen!

 

Donderdag

Belinda: “Goedemorgen, u spreekt met Belinda. Ik bel namens [naam klant]. Mag ik iemand spreken die over de administratie gaat?”

Medewerker aan de andere kant van de lijn: “Ja, ik ga u even doorverbinden…” *stilte* “Daar ben ik weer! Dat ben ik zelf!”

 

Vrijdag

Als afsluiter van de week lazen wij nog een mooie quote: ‘Jij verdient zelf je boterham, debiteurenbeheer zorgt voor het beleg.’

En zo is het!