Blog

Wil je op de hoogte blijven van het laatste nieuws van Debitan? Schrijf je dan in voor onze nieuwsbrief.

De perfecte combinatie

Dat Debiteurenbeheer belangrijk is voor jou en jouw onderneming hebben wij ondertussen al wel duidelijk gemaakt. Maar waarom is debiteurenbeheer zo belangrijk? Heel simpel gezegd zorgt goed debiteurenbeheer ervoor dat je openstaande facturen sneller betaald worden....

Lees meer

Voor iedereen met abonnees of leden

Werk je met abonnementen en/of lidmaatschappen? Dan is Abonnementen365.nl de uitkomst voor jou. Met deze module van Debitan kun jij je je klanten eenvoudig op een vaste terugkerende frequentie factureren. Zo heb jij de administratie van je abonnementen helemaal op...

Lees meer
KYC voor ieder bedrijf

KYC voor ieder bedrijf

KYC staat voor Know Your Customer. Een bekend principe, dat tóch vaak over het hoofd wordt gezien. En dat terwijl het steeds belangrijker wordt. Op Europees niveau, maar eigenlijk ook heel klein voor iedere ondernemer. KYC mag niet ontbreken in een gezonde...

Lees meer

‘De klantrelatie is altijd leidend’

‘Ik deed het debiteurenbeheer altijd zelf. Nadat de facturen de deur uit gingen, zorgde ik voor de herinneringen en de telefoontjes wanneer betalingen uitbleven. Dat was heel tijdrovend werk…’

Lees meer

Uit de week van…waarom dan?

We komen dagelijks de meeste uiteenlopende redenen tegen waarom klanten niet betalen. Soms heel serieus, maar soms zijn het heel doorzichtige smoesjes. Vergezocht ook weleens. En dat is eigenlijk ook wel grappig, want mensen zijn echt heel creatief! Maar het is niet altijd wát iemand zegt, maar vaak ook de manier waaróp het gezegd wordt. We hebben de leukste weer even verzameld voor je!

Lees meer

Altijd op de hoogte en tóch tijd besparen

‘Debiteurenbeheer is heel bewerkelijk. Het is belangrijk om een routine te hebben met vaste tijdstippen waarop je je klanten herinnert aan hun openstaande facturen van jou. Door drukte en in mijn geval ook het feit dat ik in mijn eentje de finance afdeling beman, is dat vaak een ondergeschoven kindje. Dat zou natuurlijk niet zo moeten zijn.’

Lees meer

Verbeter je cashflow, begin bij jezelf

Het klinkt zo logisch: je klanten betalen niet of laat en daardoor heb jij problemen met je cashflow. Maar is het echt de schuld van je klant? Ja, natuurlijk moet ‘ie gewoon betalen binnen de termijn die je op de factuur noemt, maar is hier niet meer aan de hand? Heb...

Lees meer

Uit de week van…

Je zou het niet zeggen, met al die gezellige debiteurenbeheerders die bij ons in dienst zijn, maar ook in onze wereld gaat steeds meer automatisch. Via eentjes en nulletjes, met API’s en nog veel meer technische termen waar alleen onze developers chocola van kunnen maken..

Lees meer

Baas over de betalingstermijn

Betalingstermijnen fluctueren nog weleens. Hoe groter het bedrijf, hoe langer de betalingstermijn, lijkt het wel. Daar zijn natuurlijk uitzonderingen op, maar vaak zien we het wel zo. En niet alleen wij…

Lees meer