Blog
Wil je op de hoogte blijven van het laatste nieuws van Debitan? Schrijf je dan in voor onze nieuwsbrief.
Create invoices, email files and you’re done
‘Fijn dat het klantcontact persoonlijk blijft’
Nadine Feller - Controller bij Wortell ‘Voordat we het debiteurenbeheer uitbesteedden, probeerde ik één keer per week aanmaningen te sturen naar klanten die nog niet hadden betaald. Vaak werd dit één keer in de twee weken, vanwege tijdgebrek.’ ‘Wanneer ik zag dat ik...
De perfecte combinatie
Dat Debiteurenbeheer belangrijk is voor jou en jouw onderneming hebben wij ondertussen al wel duidelijk gemaakt. Maar waarom is debiteurenbeheer zo belangrijk? Heel simpel gezegd zorgt goed debiteurenbeheer ervoor dat je openstaande facturen sneller betaald worden....
Voor iedereen met abonnees of leden
Werk je met abonnementen en/of lidmaatschappen? Dan is Abonnementen365.nl de uitkomst voor jou. Met deze module van Debitan kun jij je je klanten eenvoudig op een vaste terugkerende frequentie factureren. Zo heb jij de administratie van je abonnementen helemaal op...
KYC voor ieder bedrijf
KYC staat voor Know Your Customer. Een bekend principe, dat tóch vaak over het hoofd wordt gezien. En dat terwijl het steeds belangrijker wordt. Op Europees niveau, maar eigenlijk ook heel klein voor iedere ondernemer. KYC mag niet ontbreken in een gezonde...
‘De klantrelatie is altijd leidend’
‘Ik deed het debiteurenbeheer altijd zelf. Nadat de facturen de deur uit gingen, zorgde ik voor de herinneringen en de telefoontjes wanneer betalingen uitbleven. Dat was heel tijdrovend werk…’
Uit de week van…waarom dan?
We komen dagelijks de meeste uiteenlopende redenen tegen waarom klanten niet betalen. Soms heel serieus, maar soms zijn het heel doorzichtige smoesjes. Vergezocht ook weleens. En dat is eigenlijk ook wel grappig, want mensen zijn echt heel creatief! Maar het is niet altijd wát iemand zegt, maar vaak ook de manier waaróp het gezegd wordt. We hebben de leukste weer even verzameld voor je!
Altijd op de hoogte en tóch tijd besparen
‘Debiteurenbeheer is heel bewerkelijk. Het is belangrijk om een routine te hebben met vaste tijdstippen waarop je je klanten herinnert aan hun openstaande facturen van jou. Door drukte en in mijn geval ook het feit dat ik in mijn eentje de finance afdeling beman, is dat vaak een ondergeschoven kindje. Dat zou natuurlijk niet zo moeten zijn.’
Verbeter je cashflow, begin bij jezelf
Het klinkt zo logisch: je klanten betalen niet of laat en daardoor heb jij problemen met je cashflow. Maar is het echt de schuld van je klant? Ja, natuurlijk moet ‘ie gewoon betalen binnen de termijn die je op de factuur noemt, maar is hier niet meer aan de hand? Heb...