Home | Debitan en haar partners: Debiteurenbeheer met meer service en gemak

Debitan en haar partners: Debiteurenbeheer met meer service en gemak

Gestage groei en steeds meer internationale klanten; dat vroeg om een internationale look én naam. Daarom heeft Debiteuren365.nl nu Debitan. Een frisse naam die in íedere taal uit te spreken is en die staat voor service, gemak en professionaliteit op het gebied van debiteurenbeheer én klantenservice. Samen met onze partners gaan wij iedere dag een stapje harder voor jou en je klanten.

Tevreden klanten betalen sneller. Daarom is het belangrijk om hen tevreden te houden én ervoor te zorgen dat ze jou en je facturen niet vergeten. De software en services van Debitan zorgen ervoor dat klanten sneller betalen én dat ze met een goed gevoel weer bij je terugkeren. Onze nieuwe naam en huisstijl passen beter bij de internationale koers die we varen. Fris, professioneel, maar ook duidelijk én servicegericht. Tijdens de bekendmaking van onze nieuwe naam hebben we een paar van onze samenwerkingspartners over hun visie én aandeel daarin laten vertellen. En hoe wij er samen voor kunnen zorgen dat onze gezamenlijke klanten kunnen blijven ondernemen met een gezonde cashflow. In dit artikel gaan ze daar graag dieper op in.

Extra financiële ruimte met factuur financiering

Peter de Best, Partnership Manager bij Rabobank: ‘Lange betaaltermijnen van debiteuren kunnen zorgen voor een tekort aan cash binnen de onderneming. Om die reden hebben wij in samenwerking met Debitan het product Factuur Financiering gelanceerd. Dit is een kortlopende werkkapitaaloplossing die voor 30, 60 en 90 dagen kan worden aangevraagd met als doel om ondernemers te helpen groeien. Onze service is dus echt gericht op de klanten van Debitan. Via Debitan bieden we een extra service om, naast het debiteurenbeheer, financiering aan te vragen. Dat kan mooi naast elkaar bestaan en elkaar versterken. We geven de ondernemer meer ruimte om te kunnen ondernemen. Het unieke aan Factuur Financiering is dat de ondernemer zelf verantwoordelijk blijft voor het innen van de facturen én dus de relatie met zijn klanten. Dit is wezenlijk anders dan factoring, waar de financier het risico van terugbetalen overneemt.’

Zonder gedoe, voor iedere ondernemer

‘Je ziet dat ondernemers nu niet zo snel meer hun bank bellen voor dit soort zaken. Ze gaan eerder Googlen voor een oplossing. Door aanwezig te zijn op het platform Debitan komen ondernemers ons tegen op de plek waar ze hun dagelijkse zaken regelen. Dus wanneer ze bezig zijn met hun debiteurenadministratie, is de oplossing voor een overbrugging snel bij de hand. Wanneer ze zich zorgen maken over een tekort aan cash, kunnen wij binnen 5 minuten financieringsduidelijkheid geven. En daarnaast komen de gebruikers nog steeds bij een vertrouwd merk terecht, waarbij wij als bank scherpe tarieven kunnen bieden. Dankzij Open Banking kunnen klanten financiële gegevens makkelijk en veilig delen. En hierdoor kunnen we ook niet-Rabobank klanten ondersteunen. Door transactiedata te delen, waar je als klant zelf toestemming voor kunt geven, hebben wij voldoende informatie voor de acceptatie. Hoe anders is dat dan vroeger, toen je jaarcijfers en andere gegevens moest indienen en er een langdurig traject op volgde. Dit is laagdrempeliger en sneller. Je weet binnen enkele minuten of je in aanmerking komt voor een tijdelijke financiering.’

Expertise delen en mogelijk maken

Hans Froon is Technology Partner Manager bij Mollie. ‘De klanten van onze softwarepartners gebruiken Mollie om hun klanten betalingen te laten doen. Ons vraagstuk is in dit geval hoe we de ervaring van de klanten van Debitan zo soepel mogelijk kunnen laten zijn. Hierbij werken we nauw samen met Serge. We hebben beide systemen zo ingesteld dat ze naadloos samenwerken, waardoor de klanten van Debitan sneller kunnen worden betaald.’

‘We werken graag samen met softwarepartners, zoals we dat ook doen met ontwikkelaars van e-commerce platforms, bijvoorbeeld. Zij zijn namelijk de expert in hun sector, terwijl wij alles weten van onze tak van sport. Als onze partner weet waar zijn klanten naar op zoek zijn, zorgen we er samen voor dat dit ook zo gaat werken. Die partnerships zijn dus een hele bewuste keuze. Debitan is de expert op het gebied van debiteurenbeheer; wij zijn dat op het gebied van payment. Die combinatie is wat het zo succesvol maakt. Nu Debitan steeds vaker buiten Nederland opereert, kunnen we zo ook meebewegen met de betaalvoorkeuren van de klanten (en hun klanten) in het buitenland en Serge adviseren over de stappen die hij kan nemen op het gebied van payment.’

Samen nieuwe dingen proberen

‘We werken al jaren samen met, toen nog, Debiteuren365.nl en hebben die samenwerking twee jaar geleden versterkt. We hebben toen samen een marketingcampagne opgezet die dieper in ging op de functionaliteit. Die liet zien hoe laagdrempelig dat is. Met een betaallink worden facturen tot 40% sneller betaald. Dat is heel waardvol. Maar het is minstens zo waardevol om daar als twee organisaties samen aan te werken én om op een creatieve manier nieuwe dingen te proberen om die waarde aan ondernemers te laten zien. Dat maakt het niet alleen nuttig, maar ook heel leuk om te doen.’

Klantenverwachtingen overtreffen

Nog een belangrijke partner van Debitan is CM.com. Dit bedrijf is een wereldwijd toonaangevende speler op het gebied van conversational commerce oplossingen en optimalisatie van customer experience. Via producten als Conversational AI solutions, Mobile Service Cloud en Mobile Marketing Cloud stellen ze bedrijven in staat het contact met haar klanten te optimaliseren. Jerfi Lobato, Team Lead Partner Sales bij CM.com, zegt: ‘Met de producten van CM.com stellen wij onze klanten in staat om een betere dienstverlening of een beter product te leveren. Wat ooit begon met het ontwerpen van partnerovereenkomsten voor de klant, is nu uitgegroeid tot een volwaardig verkoopkanaal. Debiteurenbeheerders kunnen nu makkelijker via communicatiekanalen, zoals WhatsApp Business en SMS, in contact komen met klanten. Zo verloopt de communicatie laagdrempelig, efficiënt en op een manier die past bij de relatie met de klant. Door de koppeling met de software van Debitan zie je in één systeem wat er via welke wegen is gecommuniceerd en afgesproken. Dit komt de cashflow én de relatie met de klant ten goede. Zo maken we samen de software en dienstverlening van Debitan steeds een stukje beter. Debitan is voor ons een key-partner die aansluit op onze gezamenlijke missie om klantenverwachtingen te overtreffen.’

Debiteurenbeheer op maat

Serge Hagenaar is trots op waar Debitan nu staat. ‘Met onze partners gaan we steeds een stapje harder voor onze klanten en blijven we volop in ontwikkeling. We blijven kijken naar wat onze klanten en hun klanten nodig hebben. Waar we ze tegemoet kunnen komen. Kunnen we het nog leuker maken of makkelijker? Debiteurenbeheer staat niet stil; in tegendeel. Deze tak van sport is volop in ontwikkeling en gaat steeds meer richting klantenservice en maatwerk. Zo werken onze klanten aan een goede relatie met hun klanten en worden die facturen steeds sneller betaald.’