Feestdagenupdate 🎄🎅 Vrijdag 20 december sluiten we om 15.00 uur vanwege ons teamuitje. Vrijdag 27 december zijn we gesloten. Vanaf maandag 30 december gaan we weer aan de slag met je vragen en e-mail! Fijne feestdagen!

Home | 90:50:30 dé formule voor meer grip op je cashflow in 2022

90:50:30 dé formule voor meer grip op je cashflow in 2022

Een stapje harder in het nieuwe jaar? De 90:50:30 formule gaat je daarbij helpen. Debitan geeft je meer grip op je cashflow. Automatiseer je debiteurenbeheer en bespaar 90% van je tijd én 50% op kosten. Tegelijkertijd worden je facturen tot 30% sneller betaald door tevreden klanten. Zo ben je meteen lekker onderweg.

Het liefst loop jij fluitend het nieuwe jaar in. Nieuwe plannen, ambitieuze doelen en volop kansen liggen voor je. Dan wil je niet onderweg struikelen over onbetaalde facturen die al weken of zelfs maanden open staan. Je wilt vooruit mét een gezonde cashflow die jou helpt je doelen te behalen.

Het gemak van automatiseren

Door je debiteurenbeheer te automatiseren blijf je constant in de lucht bij je klanten. Nadat je de factuur hebt gestuurd, gaan automatisch herhalingen en aanmaningen de mailbox uit, wanneer de betaaldatum is verstreken. En is het tijd om je klant even na te bellen? Dan krijg je een seintje. Kun je hem meteen een gelukkig nieuwjaar wensen!

90% tijd bespaard, 99% in beeld

Doordat je je klant regelmatig herinnert aan jou (en je factuur) zal hij eerder geneigd zijn je factuur te betalen. Dan is ‘ie er maar vanaf. Maar een betalingsherinnering kan ook het moment zijn waarop je klant denkt: ik wil helemaal niet betalen. Bijvoorbeeld omdat hij niet tevreden is met wat jij hem geleverd hebt. Nu kan het zijn dat hij contact met je opneemt om te klagen. Maar ook dat de betaling gewoon uitblijft. Het moment waarop jij gaat nabellen is dan meteen een klantenservicemoment. Wanneer jij weet dat je klant niet tevreden is en jullie samen naar tevredenheid een oplossing vinden, zal hij daarna alsnog betalen. En de volgende keer dat hij iets bij je koopt, betaalt hij eerder, want hij heeft een goed gevoel bij jou en je bedrijf!

50% minder kosten, 30% eerder betaalde facturen

Wanneer je je debiteurenbeheer automatiseert, hoef je je medewerkers niet te vragen om de openstaande facturen in de gaten te houden. Dat doet het systeem voor je. Zo bespaar je op je personeel. Bovendien houden jij en je medewerkers meer tijd over voor de klant. Voor extra aandacht en service. Een dat betaalt zich uit. Wanneer klanten regelmatig worden herinnerd aan je factuur én tevreden zijn over de geleverde diensten, producten of klantenservice, betalen ze tot 30% sneller. Zo heb je minder kosten, maar meer inkomsten door betaalde facturen. Maximaal grip op je cashflow!

Maximaal besparen door uitbesteden

Wil je écht optimale bewegingsruimte, dan kun je er ook voor kiezen je debiteurenbeheer uit te besteden. Een gespecialiseerde debiteurenbeheerder van Debitan neemt het dan van je over. In ons eigen systeem houd je zelf inzicht en overzicht in de stand van zaken, maar het nabellen én de klantenservice regelen wij. Blijkt bij het nabellen dat je klant niet tevreden is, dan komt je vaste contactpersoon in actie. Een luisterend oor doet vaak al de helft. Vervolgens neemt hij of zij contact op met jou om een goede oplossing voor je klant te bespreken. Je bent dus nog steeds betrokken bij je klanten, maar je bent er veel minder tijd en energie aan kwijt. En je klant zal niet doorhebben dat hij met een derde partij belt. Die is vooral blij dat er naar hem geluisterd wordt. Waar vind je dat nog tegenwoordig?

Onze formule voor een vliegende start

Ga 2022 goed van start met een gezonde cashflow en tevreden klanten. 90:50:30 brengt je overzicht, inzicht en rust. Een heel vruchtbare bodem voor een succesvol jaar!