Feestdagenupdate 🎄🎅 Vrijdag 20 december sluiten we om 15.00 uur vanwege ons teamuitje. Vrijdag 27 december zijn we gesloten. Vanaf maandag 30 december gaan we weer aan de slag met je vragen en e-mail! Fijne feestdagen!

Home | We raken niet uitgezocht!

We raken niet uitgezocht!

Het is Pasen en wereldwijd zijn mensen en vooral kinderen druk met het zoeken naar eieren. Ze worden op de gekste plekken verstopt en hopelijk snel weer gevonden. Maar vaak gebeurt het dat zo’n stiekem ei véél later nog wordt teruggevonden. Al dan niet gesmolten. Bij ons wekt dat verwachtingsvol zoeken ook nog andere gevoelens op.  Van strijdlust. In talloze bedrijven liggen zo namelijk ook facturen verstopt. Onbetaalde facturen die nog moeten worden betaald. Vaak liggen ze er niet fysiek hoor, maar als weggemoffeld bestandje want ‘die klant gaat toch niet meer betalen’. Net zo gesmolten als die eieren die te lang in de zon lagen, eigenlijk. Maar wij denken daar heel anders over. Gesmolten chocolade is nog net zo lekker en ook lang niet betaalde facturen kunnen worden betaald! Gewoon in actie komen.

Als een haas achter de klant van onze klant aan

Wanneer wij voor nieuwe klanten gaan werken, gaan we met onze klant eerst grondig opruimen. En tijdens deze zoektocht komen we, naast verdwaalde eieren en kruidnoten, heel vaak dit soort facturen tegen. Die klanten van onze klanten komen er maar mooi mee weg. Niet betalen en je klein maken en vervolgens word je gewoon niet meer gevonden. Maar als wij deze facturen vinden, gaan we er alsnog mee aan de slag. Een eenvoudig mailtje is vaak niet heel kansrijk meer. Maar bellen des te meer! Dus gaan wij er als een haas achteraan om alsnog contact te leggen met die klant van onze klant én alsnog een betaling voor elkaar te krijgen.

De overwinning smaakt zoet

Soms komen we er zo achter dat de klant niet tevreden was en daarom niet wilde betalen. Soms is de factuur volledig van de radar verdwenen (of tussen het onkruid beland als we in tuintermen blijven) en door slecht debiteurenbeheer nooit meer opgemerkt. Wat de reden ook was: wij zorgen ervoor dat het goed komt. Met een betalingsregeling, een directe betaling via een betaallinkje of eventueel eerst een gesprek met onze klant om het probleem met zijn klant op te lossen. Onderaan de streep worden de meeste facturen zo alsnog betaald. En dat smaakt dan net zo zoet als die paaseieren, gesmolten of niet!