Feestdagenupdate 🎄🎅 Vrijdag 20 december sluiten we om 15.00 uur vanwege ons teamuitje. Vrijdag 27 december zijn we gesloten. Vanaf maandag 30 december gaan we weer aan de slag met je vragen en e-mail! Fijne feestdagen!

Home | Wat vraag jij voor volgend jaar?

Wat vraag jij voor volgend jaar?

Vandaag is het pakjesavond en vanaf morgen start pas écht de rush naar het einde van het jaar. Kerstdrukte om ons heen, borrels en etentjes, kerstpakketten, jaarafsluitingen en nog even dit of nog even dat. Kijk jij al uit naar een fris jaar met nieuwe kansen of ben je vooral bezig de laatste dingen nog op orde te krijgen? Die laatste openstaande facturen betaald krijgen, bijvoorbeeld. Er is weinig zo frustrerend als achter je klanten aan moeten, terwijl je ze al bijna vergeten bent. Gelukkig kan dat ook anders. Deze maand, maar zéker het komende jaar!

Zelf een eindsprintje trekken

Richting het eind van 2023 kun je nog even serieus aan de slag met je debiteurenbeheer. Zet al je openstaande facturen op een rijtje, check hoe lang ze al open staan en neem de juiste maatregelen. Tot 28/30 dagen kun je het best beginnen met een schriftelijke betaalherinnering. Mailen is daarbij het handigst. Duurt het al langer of heb je al een schriftelijke herinnering gestuurd? Dan kun je bellen. Een beller is tenslotte sneller. Ga het gesprek open in, vraag om uitsluitsel voor de betaaldatum en wens je klant een fijne decembermaand. Als je jezelf even goed kwaad maakt, ben je hier zo doorheen. Uitstelgedrag en gebrek aan tijd of mensen is tenslotte één van de redenen waarom het debiteurenbeheer vastloopt in bedrijven.

Laat ons met je meelopen

Bij Debitan gaan we graag een stapje harder voor jou. Dat doen we met onze software én onze services. Wanneer je je debiteurenbeheer gaat automatiseren, hoef je een heleboel handmatig werk niet meer te doen. Onze software houdt bij hoe lang de facturen al open staan en wanneer er betaalherinneringen de deur uit moeten. Ook helpt het je herinneren aan het feit dat je je klant even moet bellen om te achterhalen waarom hij nog niet betaald heeft of wanneer hij dat van plan is. In onze betaalherinneringen kunt je bovendien handige betaallinkjes meesturen. Zo kan je klant eenvoudig betalen via iDeal, Paypal of een andere betaalmethode. Zo verlaag je de drempel en word je veel sneller betaald.

Laat ons voor je lopen

Zit het je nu al tot hier? Overweeg dan eens om je debiteurenbeheer gewoon lekker uit te besteden. Onze specialisten beheren jouw debiteurenadministratie in Debitan, waarin jij zelf ook gewoon kunt meekijken. Wanneer het nodig is nemen zij contact op met jouw klant, waarbij ze aandacht hebben voor het verhaal van je klant en de eventuele reden waarom hij nog niet betaald heeft. Zo wordt je klant gehoord en worden er concrete stappen gezet. Je klant zal uiteindelijk met een goed gevoel jouw factuur betalen, terwijl jij alweer druk bent met je plannen voor volgend jaar.

Snel van start? Neem vandaag nog contact met ons op of bekijk de verschillende pakketten die wij aanbieden.