Meestal geven wij de tips & tricks om het debiteurenbeheer binnen jouw onderneming naar een hoger plan te tillen. Dit keer draaien we het graag om. We horen graag direct uit de markt waar specifieke behoeftes liggen. Want, wij kunnen het dan wel bedenken, maar uiteindelijk kan de gebruiker zélf het beste invullen wat hij of zij nodig heeft.
Een betere wereld begint bij…
‘Wij willen ons aanbod graag baseren op precies datgene wat de klant wenst’, vertelt Serge Hagenaar, oprichter en eigenaar van Debitan, ‘en die behoefte kan soms op een heel ander vlak liggen dan wij met alle beste bedoelingen vanuit ons kantoor bedenken. Wij vinden het belangrijk om de dialoog aan te gaan, want alle goede dingen beginnen immers met open communicatie: voor ons verhaal richting onze (potentiële) klanten en voor hen weer in de communicatie met hun klanten. Oprechte communicatie gaat wat mij betreft over dingen op willen lossen door vanuit de juiste intentie met elkaar in gesprek gaan. Dat geldt wat mij betreft overigens in de breedste zin van het woord. Ook in onze maatschappij is het hartstikke belangrijk om je ego opzij te zetten, de schuld vooral niet bij een ander te leggen en eerlijk te kijken naar wat je zelf kunt doen om een situatie beter te maken. Dat kan gaan om een onbetaalde rekening, maar ook om een niet nagekomen afspraak.’
Maak de cirkel rond
‘Als we dan praten over debiteurenbeheer dan zijn het soms basale zaken waar je een besluit over moet nemen, zoals bijvoorbeeld: hoe spreken we onze klanten aan? Met het formele u of toch het meer informele jij? En hoe sommeren we hen? Via mail? Of, en dat is vele malen sterker én klantvriendelijker, via telefoon?’, aldus Serge, ‘wanneer je voor dit laatste kiest, dan zul je merken dat klanten zich vaak schamen voor hun openstaande rekeningen. Achter elke wanbetaler schuilt een verhaal, soms zelfs een schrijnend verhaal. Door ernaar te luisteren en binnen redelijke grenzen met elkaar mee te denken kun je van klanten fans voor het leven maken. Vanuit die visie willen wij daarom graag weten wat jij van ons verwacht vanuit onze rol als software-ontwikkelaar en debiteurenbeheerder. We stellen het erg op prijs als je ons helpt om beter te worden voor onze klanten. Pas dan is de cirkel wat mij betreft zo rond als deze maar zijn kan.’
Neem contact op
Tips? Inspiratie of adviezen voor Debitan? Stuur een mail naar info@debitan.nl of bel met 0229 744 058. Liever persoonlijk contact? Dat kan zeker! Maak gerust een afspraak, ons bezoekadres vind je hier. Lever jij de feedback, dan verzorgen wij een kop heerlijke koffie met wat lekkers.