Leuk hoor, software voor debiteurenbeheer, maar veel financieel medewerkers zullen zich toch achter de oren krabben. Want als je debiteurenbeheer automatiseert, dan valt er toch een belangrijke taak van de finance afdeling weg? Wat heb je dan nog te doen? Nou, genoeg!
Wij hebben daar een hele duidelijke visie over. Automatisering is namelijk niet af te remmen, maar de mens is dat nog minder. En mensen zoeken steeds meer naar persoonlijk contact. Naar een echt mens om mee te praten over zaken die hen bezighouden. En door taken, zoals het debiteurenbeheer, te automatiseren, heb je meer tijd voor dat persoonlijke deel. Voor relatiebeheer. Daarom noemen wij after sales en relatiebeheer vaak in één adem met debiteurenbeheer. Het ligt namelijk in elkaars verlengde. Maar waar je debiteurenbeheer kunt automatiseren, kun je dat met relatiebeheer absoluut niet. Maak jezelf onmisbaar!
Klantbeleving als USP
Anno 2020 wordt de klantbeleving steeds belangrijker. Een goede klantbeleving maakt het verschil tussen jou en je concurrenten. Alleen een product of dienst leveren is niet meer voldoende. Mensen kunnen door digitalisering bijna altijd wel een goed alternatief vinden. Maar een goede relatie is een stuk minder makkelijk te vervangen. Bovendien, waarom zou je weggaan als je tevreden bent? Financieel medewerkers zullen dus steeds vaker uitgebreider contact hebben met klanten, ook als het debiteurenbeheer geautomatiseerd wordt. Wanneer facturen, herinneringen en aanmaningen per mail worden verzonden, blijft er altijd een moment dat er gebeld moet worden. Als er nog niet betaald is tenminste. Of mensen reageren op een factuur of herinnering met een klacht of een andere reden waarom ze nog niet betaald hebben.
Uitdagend, dynamisch en vooral: menselijk
En daar kom jij als mens om de hoek kijken. Want jij bent als geen ander in staat om mensen vriendelijk te woord te staan, afspraken te maken of problemen op te lossen. De debiteur houdt zo een goed gevoel bij je bedrijf, betaalt (uiteindelijk) de factuur en alle wegen voor toekomstige samenwerkingen liggen nog open. Dus ja, je werk als financieel medewerker verandert door gebruik te maken van software voor debiteurenbeheer. Maar wel werk verandert er niet in een samenleving die vooruit stuitert? Maar juist dat stuiteren en het menselijke aspect maken het leuker, dynamischer en uitdagender. Daar genieten wij elke dag van! Jij straks ook?