Laura is de vaste debiteurenbeheerder van bedrijf S. Doordat onze klanten vaste debiteurenbeheerders hebben, ontstaat er een goede band tussen de contactpersonen bij de bedrijven en de medewerker bij Debitan. Laura heeft regelmatig contact met haar contactpersoon bij bedrijf S en samen hebben ze een werkwijze ontwikkeld die past bij het bedrijf en haar klanten.
Op maandag signaleert Laura dat er een factuur is die inmiddels al zó lang open staat, dat het tijd is om hem uit handen te geven voor incasso. Voor ze daar werk van gaat maken, neemt ze nog even contact op met haar contactpersoon bij bedrijf S. Via een collega van hem komt ze tóch nog aan een ander telefoonnummer en emailadres van de betreffende debiteur. Nadat ze gebeld en gemaild heeft, wordt de factuur nog dezelfde dag voldaan. Het betaalbewijs wordt meteen doorgestuurd door de debiteur en deze case kan worden gesloten.
Oppakken, doorpakken en voorkomen
Laura vertelt me: ‘We hebben hier al vaker positieve ervaringen mee opgedaan. In ons systeem staan altijd basisgegevens van de debiteuren, maar soms zijn er bij nader inzien toch nog andere gegevens die we kunnen gebruiken. Zoals dus een ander telefoonnummer of een mailadres. Door geen enkele case te behandelen als een routineklusje, bereiken we meer. Door verder te kijken dan onze neus lang is en constant contact te houden met onze klant krijgen we het vaak tóch voor elkaar dat een factuur betaald wordt, in plaats van dat we een incassotraject moeten starten. Dit bespaart tijd en geld. Bovendien blijft de relatie van onze klant met zijn klant ook goed op deze manier. Bij bedrijf S gaat maar heel weinig ter incasso. En daar ben ik best trots op!’