We willen allemaal in beweging blijven, letterlijk en figuurlijk. Stilstand is achteruitgang en in beweging blijven betekent dus vooruitgang boeken. En dat willen wij graag voor onze klanten. Of dat nu grote ondernemingen zijn of kleintjes en of ze nu veel facturen sturen of maar tien per maand. Wij passen onze stappen aan aan jou en je klanten.
Het voordeel van een praktische softwareoplossing is dat hij heel goed te schalen is. De applicatie ligt er en hoe je die gebruikt heb je zelf in de hand. Iedere onderneming wil tijd besparen als het gaat om klanten en facturen. En Debitan helpt je daarbij.
Een workflow op maat
Voor iedere factuur die je verstuurt kun je een eigen workflow instellen voor het debiteurenbeheer. Heb je veel vaste klanten? Dan kun je ook een workflow per klant instellen. Als jij weet dat je klant geneigd is de factuur even te laten liggen, dan kun je het interval tussen de herinneringen aanpassen. Zo is de kans dat hij je vergeet veel kleiner. Wanneer de workflow in werking treedt, krijg je vanzelf een reminder wanneer het tijd is om je klant even na te bellen. Tijdens dit gesprek heb je meteen de gelegenheid om wat extra service te bieden. Is de klant tevreden? Heeft hij nog ergens behoefte aan? Wanneer kun je de betaling verwachten? Waarom wil hij nog niet betalen? Zo kun je zaken oplossen voor ze een echt probleem worden. En daar wordt je klant ook weer blij van.
Tien of tienduizend klanten
In Debitan kun je niet alleen je facturen en betalingen bijhouden, maar ook het klantcontact. Werk je met meerdere collega’s samen rondom de klant? Dan is het goed als je van elkaar kunt zien wanneer het laatste contact is geweest én wat er is afgesproken. Wanneer je bijvoorbeeld een webshop hebt en niet allemaal bij elkaar op kantoor zit, houd je zo toch gezamenlijk overzicht. En of je nu tien klanten hebt of tienduizend; ze verdienen allemaal je aandacht en goede service. Want als ze tevreden zijn, dan zullen ze eerder betalen. En als het gaat om betalende klanten, is iedere klant belangrijk.
Uitbesteden van het debiteurenbeheer
Het klinkt heel decadent: je debiteurenbeheer uitbesteden. Iemand voor jou het werk laten doen. Maar je geeft jezelf veel tijd en uiteindelijk geld terug. Wanneer je het debiteurenbeheer uitbesteedt, treedt de workflow nog steeds automatisch in werking na het verzenden van je factuur. Je kunt dit zelf bijhouden, maar het ook helemaal loslaten. Jouw vaste contactpersoon bij Debitan houdt jouw workflow en de inkomende betalingen allemaal in de gaten. Wanneer het tijd is om na te bellen, bellen wij namens jou je klant om na te gaan waarom de betaling nog niet voldaan is en wanneer we de betaling kunnen verwachten. Waar nodig maken wij betalingsafspraken met jouw klant.
Alle gemaakte afspraken leggen we vast in het systeem, zodat jij ook op de hoogte blijft. En zijn er serieuze problemen? Dan nemen we contact met je op, zodat we samen jouw klant alsnog blij kunnen maken. En daarbij maken we geen onderscheid tussen jouw tien klanten of de tienduizend van een andere onderneming. Het zou overigens ook niet goed zijn als we tienduizend klanten zouden moeten nabellen, maar dat is dan een zaak voor die grote onderneming. Wij zijn er voor jou en je klanten. Ook als je iets minder grote stappen zet.