Home | Uit de week van…: Verwar(m/r)ing

Uit de week van…: Verwar(m/r)ing

Het is het einde van een bewogen jaar. We zijn wel toe aan een beetje rust en positiviteit. Maar debiteurenbeheer gaat áltijd door. Tussen een paar verwarrende telefoontjes door was er ook verwarming, door een trouwe klant die een nieuwe klant oplevert. En door een relatiegeschenk dat heel leuk is, maar toch ook weer verwarring oplevert. Maar voor het laatste dagboek van dit jaar keuren we het goed.

Volgende week: de leukste dagboekquotes van 2020!

Dagboek, lachen

Maandag

Sophie is opgetogen, onze klant S. heeft ons aanbevolen bij een bedrijf uit hun netwerk. Zij willen nu ook graag met ons in zee. Met twee accounts! Daar worden wij blij van. Niets mooier dan tevreden klanten die nieuwe klanten aanbrengen. Ze stuurt meteen een taart richting onze contactpersoon bij S.

Dinsdag

Laura neemt de klantenlijn op en krijgt een mevrouw aan de telefoon. Ze is op zoek naar de debiteurenadministratie van het Nova College in Haarlem. Wij hebben echter geen banden met hen, dus Laura is heel benieuwd hoe ze ons heeft gevonden. Nou, ze heeft gegoogled op Debiteurenadministratie Nova College Haarlem en blijkbaar kwamen wij toen bovenaan in de zoekresultaten. Heel bijzonder en Laura kan er wel om lachen. Ze zegt: ‘Ik heb wél het nummer van de échte debiteurenadministratie van de school voor je!’ De vrouw is erg blij. Ze vindt Laura een fantastisch wijf. Wat een beetje Googlen al niet teweeg kan brengen!

Woensdag

Marianne is bezig met een vordering op een restaurant die inmiddels ter incasso moet. De contactpersoon bij het restaurant geeft aan dat hij geen getekende werkbon heeft voor de werkzaamheden die onze klant zou hebben uitgevoerd. Hij twijfelde aan de factuur. Marianne stuurt hem de werkbon en al snel wordt duidelijk waar het fout is gegaan. De medewerker van de man heeft hem iets heel anders verteld dan wat er op de bon staat. Lullig voor de man, want dit komt een beetje rauw op zijn dak vallen. Zeker omdat hij al een tijdje geen inkomsten heeft.

Hij informeert naar de mogelijkheden voor de betaling, want hij snapt dat hij die alsnog zal moeten doen. Marianne vertelt dat er een regeling mogelijk is of dat hij het bedrag in één keer kan betalen, zonder de rente. Dezelfde dag betaalt de restaurateur de factuur van onze klant. Door te luisteren, te onderbouwen en mee te denken, lost Marianne deze zaak toch weer snel op. Met een goed gevoel van de klant van onze klant. Alhoewel hij misschien wel even met zijn medewerker in gesprek moet.

Donderdag

Onze tekstschrijver werkt freelance voor ons. Als kerstgebaar heeft ze een Tony Chocolonely reep met Glühwein gestuurd. Uiteraard met een heel epistel erbij. De reep ligt bij Nathalie op het bureau en opeens valt haar iets vreemds op. Waar Kerst in je Reep op de zijkant zou moeten staan, staat een T op de plek van de P. Dat is een bijzonder, uhhh, attent gebaar van Desiree. Wie verantwoordelijk is voor deze t-actie is nog even onduidelijk. Ach, het gaat om het idee.

Vrijdag

Belinda belt voor de tweede keer met een debiteur van onze klant E. De eigenaresse van de zaak die ze belt is behoorlijk op haar hoede. Gisteravond heeft ze een aflevering van Opgelicht gezien en ze vertrouwt het niet helemaal. De naam E. komt haar ook niet bekend voor. Belinda zoekt even op waar de factuur voor was. Het blijkt om een reparatie aan de vaatwasser te gaan.
‘Ohhh…Ja, dat klopt!’ Ons systeem gaf aan dat de betalingsherinnering niet was aangekomen en als dát mailadres niet klopte, dan is de factuur ook nooit aangekomen. Gelukkig weten we dat nu. Belinda mailt de mevrouw een kopie van de factuur. En E. krijgt meteen het juiste mailadres voor deze klant. Dat voorkomt weer verwarring in de toekomst!