Home |
Reviews
Ik weet niet meer hoe het zonder Debitan was
Euro Service B.V.Adriaan Bom, Commercieel Directeur ‘We hadden geen concrete strategie voor debiteuren. Nadat de factuur was verstuurd, was er nauwelijks opvolging. De mensen …
De klantrelatie is áltijd leidend
‘Ik deed het debiteurenbeheer altijd zelf. Nadat de facturen de deur uit gingen, zorgde ik voor de herinneringen en de telefoontjes wanneer betalingen uitbleven. Dat was heel tijdrovend werk. Tijd die ik liever zou besteden vóór…’
Meer structuur zorgt voor betere kwaliteit
We horen graag van onze klanten. Hoe het met hen gaat, waar ze mee bezig zijn en hoe onze software en services hen bevallen. Met deze week Peter Brenkman van Westerduin Personeelsbemiddeling.
Een stapje extra voor mij en mijn klanten
‘Ons bedrijf werd steeds groter, maar daardoor werd het debiteurenbeheer steeds minder behapbaar. Wij werken volledig met automatische incasso’s, maar als die gestorneerd worden…’
Gebruiksvriendelijk-heid is een pré
‘‘We wilden graag een volgende stap maken in debiteurenbeheer. Ons boekhoudsysteem ondersteunde ons daarin onvoldoende. We richtten onze processen lean in en maakten…’
Sluit naadloos aan op onze andere systemen
‘Het debiteurenbeheer was zo’n beetje het enige proces dat nog geautomatiseerd moest worden binnen ons bedrijf. De volledige administratie is uitbesteed en we hadden geen aparte functie…’
Had ik ze maar eerder ontdekt
‘Debiteurenbeheer anno nu vraagt om souplesse. De flinterdunne scheidslijn tussen tevreden cliënten hebben en behouden versus het managen van betaalafspraken kost tijd…’
Al in de eerste week tijd bespaard
‘We zijn in een zeer korte tijd enorm gegroeid en werkten nog met Excel-bestanden. Daar ging te veel tijd en werk in zitten. Via een al bestaande klant kwamen we bij Debitan.’
Debitan houdt mij ook scherp op mijn debiteuren
‘Ik maakte te weinig tijd voor het debiteurenbeheer. Zéker toen één van mijn collega’s uit de buitendienst wegging en ik in zijn plaats vaker zelf naar klanten toe ging . Ik verloor compleet het zicht…’
Altijd op de hoogte en tóch tijd besparen
‘Debiteurenbeheer is heel bewerkelijk. Het is belangrijk om een routine te hebben met vaste tijdstippen waarop je je klanten herinnert aan hun openstaande facturen van jou. Door drukte en in mijn geval ook …’
Focussen op waar we goed in zijn
Debitan weet wat er speelt in ons bedrijf en kent onze klanten. Daardoor kunnen we efficiënt overleggen en snel weer door. Dit geeft mij de zekerheid dat alles goed geregeld is. Ik weet dat alles loopt.’
Perfect maatwerk door onbegrensde aanpasbaarheid
‘Als zelfstandig Creditmanager ben ik constant bezig met het debiteurenbeheer van mijn klanten en het hele traject daaromheen. Creditmanagement is zóveel meer dan debiteurenbeheer.
Resultaatgericht én vriendelijk
‘We kwamen erachter dat we zelf écht niet goed zijn in debiteurenbeheer. Eind 2019 was het hoogte- of eigenlijk dieptepunt voor wat betreft het aantal openstaande facturen. Dit had niet zozeer te maken…’
Eenvoudig inzicht: Supertevreden
‘Als kleine start-up moeten we efficiënt omgaan met onze mankracht. We hadden één collega die verantwoordelijk was voor het debiteurenbeheer. Dat is eigenlijk heel kwetsbaar…’
Uit handen is ook écht uit handen
‘We werken voor meerdere bedrijven, voornamelijk scale-ups, die druk zijn met hun werkzaamheden, maar niet altijd met onze facturen. Ook hebben we een minimale…’
Meer grip en dat geeft rust
‘De reden dat we zochten naar een debiteurenbeheerder was omdat we zelf vrij hard gegroeid zijn en nog geen systeem hadden voor ons debiteurenbeheer. ‘
Een verlengstuk van onze onderneming
‘Boom & Meijer Vastgoed is van origine een verhuurmakelaar. Inmiddels hebben ze hun dienstverlening uitgebreid naar het beheer van vastgoed. Daarbij zorgen ze voor de huurbetalingen en het afhandelen van meldingen…’
Systeem groeide met ons mee
‘Als goede bekende van Serge wist ik al van Debitan af. Hij lanceerde de eerste versie van het programma, terwijl wij bezig waren ons bedrijf op te bouwen. Wij zijn een importeur en groothandel van wijnen…’
Factureren, bestanden mailen en klaar
‘We hadden meerdere redenen om het debiteurenbeheer uit te besteden. Allereerst wilden we het secretariaat ontlasten en ontzorgen. Eén van de secretaresses was belast met het debiteurenbeheer.’
Er wordt écht naar ons geluisterd
‘Ons debiteurenbeheer deden we altijd zelf. Als autoverhuurbedrijf versturen we maandelijks talloze facturen en die worden helaas niet altijd even snel betaald.’
Er is altijd iemand bezig met mijn debiteuren
‘Vier jaar geleden hadden we 10 debiteuren, inmiddels staat er gemiddeld 2 ton open. Dat betekent dat we veel tijd kwijt zouden zijn aan het zelf beheren van onze debiteuren’
Het systeem werkt voor míj
‘Voorheen hadden we een eigen systeem in Excel. Daarnaast hadden we dan nog een lijst met de contactgegevens van debiteuren. Heel omslachtig, maar ook foutgevoelig.’
Geen omkijken naar mijn debiteurenbeheer!
‘In eerste instantie twijfelde ik of mijn klanten niet te streng benaderd zouden worden. Ik was bang dat het op een incasso manier zou gaan. Jullie deden al zaken voor een leverancier…’