Wim Mols
Teamleider Debiteurenbeheer Aevitae
‘We wilden graag een volgende stap maken in debiteurenbeheer. Ons boekhoudsysteem ondersteunde ons daarin onvoldoende. We richtten onze processen lean in en maakten overal efficiencyslagen. Nu liepen we toch tegen beperkingen van het systeem aan. Het voordeel was dat we een heel duidelijk beeld hadden van waaraan het nieuwe systeem voor debiteurenbeheer moest voldoen.
Toekomstbestendig en meegroeiend
We maakten een selectie van bedrijven die software voor debiteurenbeheer aanboden. Daarbij vonden we het vooral belangrijk dat het systeem toekomstbestendig was, zodat het als het ware kon meegroeien met de groei van onze portefeuille. Debitan voldeed aan 4 van de 5 eisen uit onze lijst. We hebben een paar bedrijven uitgenodigd voor een demonstratie en voerden meerdere gesprekken. Uiteindelijk bleek dat Debitan de partner was waarmee we verder wilden.
Gebruiksvriendelijk en efficiënt
Wat me vooral aanspreekt aan het systeem is de gebruiksvriendelijkheid. Die is heel belangrijk voor de klantvriendelijkheid. Iedereen snapt het en iedereen kan ermee werken. Daarnaast kun je heel eenvoudig zien wat de status is van de debiteur en welke berichten er zijn verstuurd. Zo kun je direct zien welke berichtgeving de klant voor zich heeft. Dit maakt dat gesprekken efficiënter, professioneler en vooral klantvriendelijker verlopen. Ik ben ook erg blij met de uitbreiding van betaalmogelijkheden zoals de iDeal-link. Klanten betalen écht sneller.
Tips van Wim
Wat ik bedrijven die op zoek zijn naar een systeem voor debiteurenbeheer adviseer, is tweeledig. Stem je wensen en eisen af op de mogelijkheden die het systeem te bieden heeft. Door je niet blind te staren op je eigen wensen en eisen profiteer je maximaal van de voordelen van het systeem. Daarnaast raad ik bedrijven aan workshops te organiseren tussen bedrijf en aanbieder. Op die manier kunnen processen goed in kaart worden gebracht en ontstaan er later in het proces geen onduidelijkheden. Dat laatste werkt alleen vertragend.