Backoffice Manager bij Westerduin Personeelsbemiddeling – Peter Brenkman
We horen graag van onze klanten. Hoe het met hen gaat, waar ze mee bezig zijn en hoe onze software en services hen bevallen. We blijven kijken hoe wij hen het best kunnen faciliteren in hun werkzaamheden en de contacten met hun klanten. Deze week: Peter Brenkman van Westerduin Personeelsbemiddeling.
Het voorjaar is altijd een groeizaam seizoen, maar voor Westerduin Personeelsbemiddeling is de lente van 2021 éxtra vruchtbaar. Vanaf 1 april zitten alle afdelingen van het bedrijf weer op één locatie. Peter Brenkman: ‘We hadden eerst drie vestigingen en 30 tot 40 klanten, maar inmiddels zijn we enorm gegroeid. Het is heel fijn als we straks weer op één plek zitten. Zo kunnen we sneller schakelen met elkaar én met onze klanten. Daar wordt iedereen beter van.’
Schakelen en structureren
Bij Westerduin Personeelsbemiddeling zijn ze al behoorlijk ervaren op het gebied van schakelen en structureren. Dat kan ook niet anders natuurlijk, wanneer je dag in dag uit met mensen werkt. En structureren was ook precies de reden om het debiteurenbeheer anders te gaan aanpakken, een paar jaar geleden. ‘Het debiteurenbeheer was, zoals bij veel bedrijven, iets wat belangrijk is, maar wat je er ook even bij doet. Daardoor bleven er veel onbetaalde facturen te lang liggen. Ik ben samen met de toenmalige directie op zoek gegaan naar een oplossing. Via via kwamen we bij Debitan terecht. We hebben eerst een jaar met een proefversie gewerkt, om te zien of én hoe het systeem werkte.’
Binnen de betalingstermijn
‘Inmiddels wordt 90% van de facturen binnen de betalingstermijn betaald. We zijn heel erg tevreden. Belinda is onze vaste debiteurenbeheerder vanaf dag één. Dat bevalt heel goed. Ze voelt echt als een collega. Ze belt wekelijks onze klanten na en we merken dat dat heel goed werkt. De autoriteit van iemand van ‘buitenaf’, maar ook de duidelijke communicatie en snelle opvolging zijn heel prettig. Ik kan heel snel schakelen met haar, bijvoorbeeld wanneer er disputen zijn. Ook van onze klanten krijgen we regelmatig positieve feedback op ons debiteurenbeheer. En dat wil wat zeggen! De combinatie van de menselijke maat en de juiste aanpak is perfect.’
Structuur op alle vlakken
‘Ik was verrast door de snelheid van handelen. Belinda schakelt heel snel, meestal binnen een halve dag. Informatieverzoeken, liquiditeitsoverzichten en aangevraagde analyses worden heel snel verwerkt. Wij houden zelf ook van snel schakelen met onze klanten, maar het is fijn als dat ook zo naar ons toe gebeurt. Verder merk ik dat de structuur niet alleen zit in het tijdig opvolgen van de facturen; ook de klantadministratie is beter op orde. Wanneer betalingstermijnen, btw-verleggingsregels of factuuradressen niet kloppen, wordt dit meteen gesignaleerd en gecorrigeerd. En wanneer alle gegevens goed staan, loopt alles daaromheen veel soepeler. En daardoor kunnen wij ons weer beter focussen op de kwaliteit van ónze dienstverlening.’
Over Westerduin Personeelsbemiddeling
Mensen met de juiste werkmentaliteit aan een passende baan helpen binnen de bouw-, techniek-, logistiek- en groensector. Dat is wat Westerduin Personeelsbemiddeling doet. En met een passende baan bedoelen ze niet een tijdelijk uitzendbaantje, maar het liefst perspectief voor de langere termijn. Als werkzoekende met hart voor je vak en een aanpakkersmentaliteit, zit je hier helemaal goed! Positivisme is de drijfveer. Lef, enthousiasme, ondernemerschap en oog hebben voor elkaar zijn belangrijke kernwaarden. Persoonlijke aandacht voor werkzoekenden, maar zéker ook voor werkgevers. Want alles wat je aandacht geeft, groeit!
Westerduin Personeelsbemiddeling is onderdeel van de Westerduin Groep.