Ik merk dat we bij Debitan niet zo goed zijn in toneelspelen. Ja, natuurlijk moet iedereen aan de telefoon netjes blijven, ook als het gesprek niet zo netjes verloopt aan de andere kant van de lijn. En natuurlijk blijven we beleefd, ook al hebben we soms best wel een mening over iemand die we spreken. Dat hoort gewoon bij het werk. Maar soms vallen we even uit onze rol. En dan flappen we er iets uit. Menselijkheid is dat. Vinden wij. Ook onze opdrachtgevers houden van die menselijkheid. Hoe fijn is het als je een écht persoon spreekt die ook gewoon z’n dingetjes heeft. Die gewoon zichzelf durft te zijn.
Credits for the good work
Die credits moeten we trouwens wel zelf verdienen hoor. Je kunt best af en toe uit de band springen, maar dan moet je wél zorgen dat je goed werk aflevert. Dat je een betrouwbare partner bent voor je klant. Dat zijn debiteurenstand terugloopt en de cashflow flowt als nooit tevoren. En ja, als dat dan inderdaad zo is. Dan mag je best even uit de band springen.
Zijn we dol op
Dus toen Marianne laatst succes had bereikt voor een van onze klanten, mailde ze hen een verslagje daarvan. In de P.S. die ze eraan toevoegde, viste ze als grapje naar een bedankje: ‘Slagroomtaart zijn wij echt dol op!’ En dat heeft ze geweten. De volgende dag werd er een slagroomtaart bezorgd. Afzender: de tevreden klant. Die er nog even aan toevoegde: “Duidelijk hints daar zijn wij dol op!” Hoe fijn is het als je zo kunt communiceren met je tevreden klant! Lekker jezelf blijven. Dan ben je al gek genoeg. Dat geldt in ieder geval voor ons en wij zijn er trots op.