Euro Service B.V.
Adriaan Bom, Commercieel Directeur
‘We hadden geen concrete strategie voor debiteuren. Nadat de factuur was verstuurd, was er nauwelijks opvolging. De mensen op de financiële afdeling zijn goed in hun werk, maar worden niet altijd gelukkig van het nabellen van klanten en het maken van betaalafspraken. Dat ging dan ook moeizaam. Een duur systeem voor debiteurenbeheer zagen we ook niet zitten, maar we wilden wel graag dat er iets zou veranderen.’
Klant van het eerste uur
‘Via een dealer van ons kwamen we in contact met Debitan. We zijn klant vanaf het eerste uur, zo’n 11 jaar geleden. Voor die tijd was 70% van onze klanten eindgebruiker. We leveren service op grootkeukenapparatuur en toen ging dat direct via de gebruiker. Inmiddels werken we met ketens en geven we fabrieksondersteuning voor grote merken. Daardoor factureren we nu aan die grote organisaties. Dat is een andere manier van debiteurenbeheer, maar het betekent zeker niet dat je het los kunt laten. Juist binnen grote organisaties is het belangrijk scherp te zijn op je betalingstermijn.’
Debiteurenbeheer loslaten
‘Debitan ondersteunt op alle vlakken van het debiteurenbeheer. We kunnen het echt los laten. Ook wanneer de klant niet tevreden is, gaat onze debiteurenbeheerder het gesprek aan en wordt samen gezocht naar een oplossing. Maar dat er betaald gaat worden, staat buiten kijf. Zo nodig worden er afspraken gemaakt over de betaling. Ze pakken daadkrachtig door, maar luisteren vooral altijd naar ons. Dat is heel prettig. Er is geen gedoe, de software werkt goed en ook het niveau van automatisering is goed. De klant kan eenvoudig en snel betalen via betaallinkjes en alles kan met elkaar worden gekoppeld. Bovendien voelt het voor onze klant alsof hij contact heeft met ons, wat we heel belangrijk vinden.’
Mooi partnership
‘We zijn inmiddels al zo lang klant, dat ik niet eens meer weet hoe het zonder was. De service van Serge gaat ver. Toen we na 16 jaar afscheid moesten nemen van onze boekhouder, hebben ze ons tijdelijk ondersteund met boekhoud technische zaken. Zo konden wij in de tussentijd zoeken naar een nieuwe collega. Zo zijn we er in goede en slechte tijden voor elkaar. Het is gewoon een mooi partnership.’