Hé, hoe gaat het? Goed, maar zo druk! Het is één van de meest gehoorde zinnen van vandaag de dag. Zakelijk en privé combineren in de tijd waarin we nu leven valt ook lang niet altijd mee: werk, gezin, sport, huishouden, sociale contacten en ontelbaar veel zaken meer vragen in continu onze aandacht. Ga er maar aanstaan als drukbezette ondernemer of medewerker binnen een ambitieus bedrijf.
Druk. Drukker. Drukst.
Er verschijnen steeds meer boeken die je leren om je tijd goed te managen. Het uitbesteden van klussen komt altijd voor in deze adviezen. Geen zin in het huishouden? Huur een hulp in. Niet goed in die immer terugkerende belastingaangifte? Bel een accountant. En ligt de tuin er weer eens achterstallig bij? Kies voor een tuinman die met zijn groene vingers wél voor een strak plaatje zorgt.
Ondernemen met succes
Met ondernemen werkt het precies zo. Dat weet elke doorgewinterde ondernemer: alle zaken die niet tot je absolute core business behoren besteed je beter uit. Doel is het behalen van meer resultaat én meer tijd voor je eigen kernactiviteiten. Toch blijkt dit op het gebied van debiteurenbeheer nog lang niet altijd voor de hand liggend. Niet zelden komen we met bedrijven in aanraking die al maanden, soms zelf jaren tobben met een goede inrichting van hun debiteurenbeheer. Vanwege allerlei redenen en (vaak onbewuste) aannames laat men na om actief te veranderen of te verbeteren. Tot ze besluiten om het uit te besteden en ervaren hoeveel lucht en meetbaar resultaat dit geeft. ‘Dit hadden we al jaren eerder moeten doen’ horen we dan vaak. En daar sluiten wij ons van harte bij aan, omdat we dag in dag uit zien hoe zinvol het is om je eenvoudig te focussen op datgene waar je goed in bent en bergen energie van krijgt.