Vandaag is het de Internationale Dag van Positief Denken. Hoe positief sta jij in het leven? Het zijn turbulente tijden. Nog steeds. Wie weet hoelang dat zo blijft? Maar je instelling is iets waar je wél controle over hebt. En we hoeven niemand te vertellen hoe belangrijk een positieve instelling is. Niet alleen voor jezelf, maar ook voor je bedrijf, je medewerkers en zéker voor je klanten. Wij zetten iedere dag weer een stapje harder voor positieve vibes bij jou én je klanten.
Met een glimlach gaat alles beter. Ook je debiteurenbeheer. Wanneer je uitgaat van het positieve, kan zelfs een klant die te laat betaalt je dag niet verpesten. Dat klinkt makkelijker gezegd dan gedaan, natuurlijk. Soms is het gewoon ronduit frustrerend als je achter je geld aan moet. Daarom is het zo belangrijk om je debiteurenbeheer áltijd serieus te nemen. Door je eigen betaaltermijnen in de gaten te houden en zo te werken aan je eigen positieve cashflow.
Positief debiteurenbeheer in de praktijk
Dus zijn die 14 dagen na het versturen van je factuur verstreken? Dan stuur je een vriendelijke herinnering. Ga ervanuit dat je klant hem vergeten is en geef hem even een heads up. Na 21 dagen nog geen betaling? Dan bel je hem op. Blijf positief! Informeer hoe het gaat en vraag of hij je factuur in goede orde ontvangen heeft. Is je klant niet tevreden met de gang van zaken, dan volgt dat gesprek waarschijnlijk nu. Dat geeft jou weer de gelegenheid om de ontevredenheid weg te nemen en het geheel op een positieve manier op te lossen. Wanneer je je debiteurenbeheer automatiseert, gaat een groot deel van deze activiteiten praktisch vanzelf. De betaalherinnering en het bijbehorende vriendelijke mailtje worden automatisch verzonden en je krijgt een reminder wanneer het tijd is om te bellen. Kun je het toch een beetje loslaten.
Debiteurenbeheer uitbesteden: positief voor jou en je klanten
Die positieve instelling hebben onze debiteurenbeheerders ook, wanneer je je debiteurenbeheer aan ons uitbesteed. Misschien is dat ook wel het voordeel van je debiteurenbeheer uitbesteden. Jij hebt het contact met je klant en na facturatie nemen onze specialisten het over. Zij gaan open ieder gesprek in wanneer het tijd is om na te bellen. Daarbij stellen we de relatie tussen jou en je klant centraal. Het gaat erom dat je klant met een positief gevoel betaalt en dat alle mogelijkheden voor een toekomstige samenwerking nog open zijn. Tegelijkertijd besparen we jou veel tijd en energie, omdat jij je debiteurenbeheer los kunt laten, terwijl je cashflow gewoon uh…flowt. Als dát je geen positieve gedachten geeft, weten wij het ook niet meer!
Ben jij ook op zoek naar positieve vibes? Neem contact met ons op of plan een vrijblijvende demo!