We doen er alles aan om jou en je klanten te helpen, zodat jouw facturen sneller betaald worden. Maar ondertussen werken we óók aan ons eigen systeem, zodat het beter aansluit op wat jij en je klanten nodig hebben. Dat werkt lekkerder voor ons en uiteindelijk ook weer voor jou.
In de basis werkt ons systeem uitstekend zoals het is. Maar de wereld staat niet stil en dat geldt ook voor applicaties. Door koppelingen te maken met andere systemen, breiden we de functionaliteit van Debitan uit, zodat het naadloos aansluit op de andere systemen van onze klanten.
Koppelingen en modules
We werken al lange tijd samen met betaalprovider Mollie. Zo is het onder andere mogelijk om betalingen te ontvangen via iDeal, PayPal, bankoverschrijving en creditcard. De afgelopen periode hebben we gewerkt aan een uitbreiding van de faciliteiten met Mollie in het systeem. Zo wordt het onder andere mogelijk terugkerende betalingen te verwerken via het systeem. Ook werken we aan een uitbreiding en verbetering van de facturatiemodule, waardoor deze ook mobiel soepel werkt. De release is verwacht voor november. Daarnaast hebben we inmiddels een automatische bankkoppeling met alle grote banken in Europa. Dat maakt het, ook wanneer je internationaal zaken doet, mogelijk om eenvoudig bij te houden welke facturen inmiddels betaald zijn. Zo hoef je niet alle betalingen handmatig in te boeken en bij te houden. Alle ontvangen betalingen zijn in één oogopslag inzichtelijk in je dashboard.
De opmars van debiteurenbeheer
Debiteurenbeheer wordt steeds belangrijker. Steeds meer bedrijven gaan dit in zien en steeds meer partijen maken dan ook hun eigen versie van software of dienstverlening rondom dit vakgebied. De combinatie van software én beheer zie je minder, terwijl dat is wat ons zo laagdrempelig maakt. Veel van onze klanten doen eerst hun eigen debiteurenbeheer via Debitan. Wanneer dit goed loopt en naarmate het bedrijf het drukker krijgt, zien we dat steeds meer van hen hun debiteurenbeheer gaan uitbesteden. Wij nemen dit stukje klantcontact dan van hen over. Met meer dan 23 jaar ervaring in debiteurenbeheer doen we dat met veel plezier. En om het voor jou makkelijk te maken breiden we onze abonnementen steeds verder uit. Zo is er altijd een oplossing die aansluit bij jouw behoeften en die van je klanten.
Zelf doen of een stapje verder
Wanneer bedrijven hun debiteurenbeheer zelf doen in Debitan kunnen ze de opvolging van hun facturatie automatiseren. Betaalherinneringen en aanmaningen worden volgens een workflow automatisch verzonden. Daarnaast krijg je een reminder wanneer het tijd is voor een belactie. In het dashboard zie je in één oogopslag welke facturen er nog open staan en welke afspraken er zijn gemaakt met de klanten. Ook vanuit serviceoogpunt is dat heel belangrijk. Door je debiteurenbeheer te automatiseren met Debitan worden facturen tot 50% sneller betaald en heb je tot 25% meer tevreden klanten, omdat je eerder en sneller contact met hen hebt. Ook al ze niet helemaal content waren met de gang van zaken. Bovendien bespaar je 75% van je tijd, omdat veel processen geautomatiseerd worden.
Je kunt ook een stapje verder en het debiteurenbeheer uitbesteden aan onze specialisten. Zij volgen jouw facturatie en de opvolging ervan op de voet. Zodra het nodig is nemen ze telefonisch contact op met jouw klant en proberen ze te achterhalen wat de reden van het niet betalen is. In overleg met jou maken ze afspraken over het oplossen van eventuele problemen en (termijn)betalingen. Wanneer je je debiteurenbeheer uitbesteed worden facturen tot wel 50% sneller betaald en heb je tot 30% meer tevreden klanten. En omdat onze specialisten al hun tijd en aandacht aan jouw klanten besteden, heb jij je handen vrij. Je bespaart tot wel 95% van je tijd. En die kun je weer heel goed gebruiken om een stapje harder te zetten voor je eigen business.
Wil jij meer tijd voor je business en een gezonde cashflow?
Plan een vrijblijvende demo of bel ons voor meer informatie!