Het versturen van facturen is een noodzakelijke en tijdrovende bezigheid voor iedere onderneming. Digitaal factureren biedt dan uitkomst. Niet alleen bespaard u tijd door gebruik te gaan maken van een online factuurprogramma, ook levert het u nog vele andere voordelen op ten opzichte van uw papieren administratie.
De voordelen van digitaal factureren op een rij
Online factureren heeft de volgende voordelen:
- Geen kasten vol papieren administratie. Als u iets wilt opzoeken hoeft u niet meer alle ordners gevuld met inkomende en uitgaande facturen af, uw digitale facturen worden overzichtelijk voor u opgeslagen.
- U creëert meer overzicht over uw financiën. Alle digitale facturen worden overzichtelijk opgeslagen en de handige ingebouwde zoekfunctie hebt u binnen enkele seconden de facturen voor u neus die u zoekt.
- U heeft niet meer te maken met vertragingen bij de post. De digitale facturen komen meteen aan bij de klant.
- Met de optie online betalen kunnen de klanten via iDeal of Paypal direct het openstaande factuur betalen. Hierdoor worden de facturen sneller betaald.
- Heeft u te maken met een regelmatige facturatie van een dienst of product? Dan kunt u een periodieke factuur instellen die op de aangegeven momenten automatisch wordt verzonden.
- Door gebruik te maken van een online factuurprogramma hebt u altijd en overal toegang tot uw debiteurenadministratie.
- Een online factuurprogramma stelt u instaat om het betaalgedrag te monitoren. Heeft u een klant die nog niet heeft betaald? Door middel van digitale facturering heeft u hier snel overzicht op.
Gemakkelijk digitaal factureren via Debitan
Debitan is de Nederlandse marktleider op het gebied van software voor debiteurenbeheer. Met onze volledig geautomatiseerde debiteurenbeheer software pakketten bieden wij bedrijven de mogelijkheid om proactief te werken aan hun debiteurenadministratie en de incasso. Tevens geeft de software de mogelijkheid tot een geïntegreerd ordersysteem, facturatie en diverse rapportage tools. Door al uw klantgegevens in een systeem te verzamelen heeft u meer inzicht in de klant en deze kan omgezet worden in omzet of cashflow.