Feestdagenupdate 🎄🎅 Vrijdag 20 december sluiten we om 15.00 uur vanwege ons teamuitje. Vrijdag 27 december zijn we gesloten. Vanaf maandag 30 december gaan we weer aan de slag met je vragen en e-mail! Fijne feestdagen!

Home | Debiteurenbeheer voor een duurzame klantrelatie

Debiteurenbeheer voor een duurzame klantrelatie

Dinsdag 5 september is het Duurzame Dinsdag. De Prinsjesdag voor de duurzaamheid. Initiatieven op het gebied van verduurzamen krijgen een podium. Maar duurzaamheid heeft niet alleen te maken met het milieu en energie. Duurzaam betekent: bedoeld om lang mee te gaan. En dat is precies wat jij het liefst hebt in de relatie met je klanten. Met debiteurenbeheer kun je heel goed werken aan die klantrelatie. Niet door achter je geld aan te jagen, maar door contact te maken met je klant.

De pijlers van een duurzame klantrelatie

Een duurzame klantrelatie is gebouwd op wederzijds respect, vertrouwen, openheid en eerlijkheid. Dat zijn waarden waar je samen aan moet werken. Dat klinkt natuurlijk heel makkelijk, maar wanneer je honderden of duizenden klanten hebt en je veel van hen nooit persoonlijk spreekt of ziet, is dat best een uitdaging. Daarom is debiteurenbeheer zo’n goed instrument om aan die relatie te werken. Waarom? Wanneer klanten niet of te laat betalen, heb jij een reden om contact met hen te zoeken. Bij de klanten die meteen betalen zit het goed genoeg met die pijlers, maar als dat niet zo is, dan kan er meer aan de hand zijn. En dit is jouw kans om eraan te werken.

Debiteurenrelatiebeheer

Na het verstrijken van de betaaltermijn stuur je je klant, meestal via e-mail, een betaalherinnering. Iedereen vergeet weleens iets. Maar blijft de betaling nog steeds uit, dan kun je beter even bellen. Of je collega’s of ons dat laten doen natuurlijk. In zo’n gesprek kom je veel dingen te weten: is je klant tevreden over je product? Over je dienst? Over de service? De verzending? Is hij ergens teleurgesteld over? Zijn er andere dingen die spelen? Ongeacht het soort klant, Business to Business of Business to Consumer, kun je inspelen op de antwoorden die je krijgt. Je kunt een oplossing bieden of juist extra verkopen, omdat je daar je klant vérder mee helpt. Maar je bent ook dat bedrijf dat oog en oor heeft voor zijn klanten. Die hen serieus neemt en menselijkheid toont. Los van de reden waarom je klant nog niet betaald heeft, scoor je zo op heel veel belangrijke punten. Dit heeft grote invloed op het volgende keuzemoment van je klant. Of hij weer bij je terugkomt en jullie relatie in stand houdt.

Wij beheren je duurzame klantrelatie

Als het gaat om de relatie met je klant is het goed om verder te kijken dan de verkoop alleen. Een tevreden klant is tenslotte tegelijk een ambassadeur voor je bedrijf. Alhoewel wij als geen ander weten dat je sommige klanten maar beter kwijt kunt zijn. Maar in de basis doe je wat je kunt doen en wat redelijkerwijs nodig is om een duurzame klantrelatie op te bouwen en in stand te houden. Merk je dat dit je teveel tijd kost of dat je het lastig vindt die gesprekken aan te gaan? Dan kunnen onze debiteurenbeheerders je daar bij helpen. Wij nemen graag je debiteurenbeheer van je over. Zo werken wij aan ons stukje van jouw relatie met de klant en kun jij je focussen op jouw deel ervan! Zo werken we samen aan een duurzame klantrelatie. Op Duurzame Dinsdag én de rest van het jaar.