Gebeurt er nog wat?
In een tijd waarin we met z’n allen massaal aan het zenden zijn, is communicatie moeilijk. Échte communicatie is namelijk een activiteit waarbij levende wezens betekenissen uitwisselen door op elkaar signalen te reageren. Je doet het samen. Dingen schreeuwen op Facebook en Instagram of waar dan ook, is niet per se communicatie. En wat bij debiteurenbeheer nou zo belangrijk is, is die communicatie. Je moet er namelijk sámen wat van maken. Gelukkig helpen wij je elke dag weer met zoeken naar manieren om wél te kunnen communiceren met je klant.
WhatsApp als veilige optie
Belangrijk als je met iemand wil communiceren is dat te doen via de kanalen die die persoon veel gebruikt. Dan heb je de grootste kans op bereik. Dat betekent dat het soms goed is om van de gebaande paden (mailen, bellen) af te stappen en nieuwe dingen te proberen. Daarom hebben we bij Debitan debiteurenbeheer via WhatsApp geïntroduceerd. Makkelijker en dichterbij wordt het niet! Daarnaast is WhatsApp ook nog één van de veiligste applicaties voor instant messaging op de markt. Dat komt omdat WhatsApp end-to-end encryptie heeft toegepast. Gegevens worden gecodeerd verstuurd en zijn alleen voor verzender en ontvanger te lezen. Dus zelfs privacygevoelige gegevens als betaallinkjes zijn in goede handen. In samenwerking met WhatsApp monitoren we kritisch het gebruik van deze koppeling. Veiligheid staat voorop.
Hoe werkt dat dan?
Vanuit Debitan kon je altijd al communiceren via traditionelere kanalen als e-mail en SMS. Als we meer informatie nodig hadden over een klant van onze klant, stuurden we onze klant een e-mail met het verzoek deze gegevens aan te leveren. En betaallinkjes konden we ook wel via SMS versturen naar klanten van onze klanten. Maar nu gaat het nóg een stap makkelijker. Vanuit Debitan kun je nu ook WhatsApp selecteren als verzendmedium. Ideaal. Zéker voor betaallinkjes. Met één klik verstuur je een Online Accept betaallink in een WhatsApp berichtje naar je klant. En omdat die, net als wij allemaal, WhatsApp regelmatig gebruikt, is de link niet te missen. Bovendien werkt dit ook supereenvoudig, vanuit WhatsApp wordt je klant doorgestuurd naar de Online Accept pagina en in enkele momenten is de factuur betaald. Opgelost. Dit kun je ook gebruiken voor deelbetalingen in betaalregelingen. En ook informatieverzoeken kunnen we nu versturen via WhatsApp. Kun je als klant veilig de contactgegevens van jouw klant weer met ons delen. Altijd en overal. Dát is communicatie.
Wil je meer weten over WhatsApp voor je debiteurenbeheer? Of over debiteurenbeheer in het algemeen? Neem contact met ons op!