Vorige week stonden maandag en dinsdag in het teken van de spelletjes. Donderdag kregen wij een heel lief compliment en wij willen op vrijdag heel graag iets met onze lezers delen!
Maandag:
Op maandag ging de telefoon voor debiteurenbeheerder Marianne. Omdat iedereen in gesprek was nam online marketeer Aniska de telefoon op en gaf Marianne een terugbelverzoek voor de debiteur.
5 Minuten later belde Marianne terug.
Debiteur: “Ik kan nu niet praten, ik ben buiten.”
En toen klonk er een muziekje op de achtergrond. Omdat Marianne zelf een jong zoontje heeft herkende ze het Mario Kart muziekje dat op de achtergrond aan het spelen was.
Marianne: “Bent u buiten Mario Kart aan het spelen?”
De debiteur voelde zich betrapt en gaf toe dat hij een smoesje had verzonnen omdat hij even geen zin had in een gesprek over de betalingsachterstand. Begrijpelijk, maar het is wel nodig. Gelukkig werd het een kort gesprek waarin alleen een betalingsregeling werd besproken. En als de debiteur net zo snel was in het telefoongesprek als in Mario Kart heeft hij vast en zeker de race gewonnen!
Dinsdag
Als je je rekeningen stelselmatig niet betaalt, worden er maatregelen getroffen. Deze maatregelen kunnen onder andere zijn;
– Een incassobureau neemt het dossier over;
– Je kan een boete krijgen;
– Er komt rente bovenop de te betalen factuur;
– Je kan worden afgesloten van gas/water/licht/electra.
Dit laatste gebeurde bij een debiteur die ons meteen belde. Hij had zijn internetrekening niet betaald, had de factuurherinneringen genegeerd, en was na verschillende waarschuwingen afgesloten van het internet. Nathalie nam de telefoon op en sprak met de debiteur. Omdat hij zo geschrokken was dat hij echt was afgesloten, heeft hij het te betalen factuurbedrag inclusief rente meteen overgemaakt. Dankzij Online Accept kon Nathalie meteen zien dat hij inderdaad betaald had. Ze zou de internetprovider meteen bellen dat de debiteur weer aangesloten kon worden, maar het kon een paar uur duren voordat hij weer gebruik kon maken van het internet.
Om de debiteur wat op te vrolijken, probeerde Nathalie er een grapje van te maken: “Misschien is het dan nu tijd voor een old school spelletje Monopoly!” Maar helaas, de meneer speelde toch liever online.
Woensdag
Per dag bellen wij heel wat debiteuren af. Als iemand dan zijn telefoon niet opneemt, spreken wij de voicemail in. Zo weet iedereen ons altijd te bereiken en kunnen wij altijd teruggebeld worden. Het is alleen wel erg handig om de voicemail af en toe af te luisteren. Zo kunnen wij onze klanten en debiteuren het snelst en het beste helpen!
Donderdag
“Goedemiddag, u spreekt met Debitan. Waarmee kunnen wij u helpen?”
“Goedemiddag. Ik ben net door jullie gebeld, dus ik bel even terug.”
“Weet u door wie van mijn collega’s u gebeld bent?”
“Nee, maar het was een hele vriendelijke debiteurenbeheerder.”
Wat een leuk compliment! Maar het moest toch even nagevraagd worden aan álle debiteurenbeheerders van Debitan. Want bij Debitan werken alleen maar vriendelijke debiteurenbeheerders!
Vrijdag
De kerstkaarten zijn vorige week besteld en ondertussen zijn ze binnen. Fotografe Dana (Foto van Dana) heeft het team van Debitan in een prachtige kerstsfeer op de foto gezet. Hier is de foto in het klein. Wij zijn in ieder geval al helemaal in de stemming! Laat de kerst maar komen!