Home | Dagboek van een debiteurenbeheerder – Kleurencomputer

Dagboek van een debiteurenbeheerder – Kleurencomputer

dagboek van een debiteurenbeheerder - kleurencomputer

In dit dagboek van een debiteurenbeheer weet onze Belinda haar collega’s aan het lachen te maken, horen we een wel heel originele debiteurensmoes en maakten we een debiteur blij (die ons daarna blij maakte en vervolgens wij hem weer). Lees gauw verder!

Donderdag

Omdat het alweer een tijdje geleden was dat we één van onze klanten persoonlijk hadden gesproken (ons contactpersoon was met vakantie), belde debiteurenbeheerder Belinda hem op toen ze wat informatie nodig had over één van hun klanten. Houd de band warm! En zo konden ze mooi even bijpraten over de vakantie en de betreffende klant. Toen ze weer helemaal op de hoogte was van al het reilen en zeilen, sloot ze af met:

“Nou dat was het dan weer even hoor, ik wilde gewoon je stem weer even horen.”

En dit toverde weer een brede lach op de gezichten van haar collega’s bij Debitan 😉

Vrijdag

Zojuist sprak onze debiteurenbeheerder Belinda met een debiteur van één van onze klanten i.v.m. openstaande facturen. Ze kreeg een nogal geïrriteerde mevrouw aan de telefoon. Ze beweerde namelijk een reactie op de eerste herinnering van ons gestuurd te hebben. Helaas kunnen we antwoordmails op onze no-reply e-mailadressen niet terugvinden in ons systeem. Nog altijd vriendelijk legde Belinda haar uit dat ze in het vervolg eventuele reacties het beste kan geven middels de grote groene knop in de mail met de tekst ‘Klik hier om deze mail te beantwoorden’. Op deze manier zien wij haar reactie namelijk wel doordat deze dan direct in ons systeem komt. Haar reactie?

“Ik heb geen kleurencomputer.”

Maandag

Vandaag kregen we een mail van een debiteur die ons onder de ‘gelukkigen’ schaarden. Waarom? Hij had besloten om ‘geheel vrijwillig’ een extra bedrag af te lossen deze maand met zijn ontvangen vakantiegeld. Onze dag kan niet meer stuk!

Dinsdag

Debiteurenbeheer Marianne had vandaag een debiteur aan de telefoon die niet wist dat hij ook in termijnen mocht betalen. Hij kon nu namelijk niet meer betalen dan een x bedrag.

Marianne: “Dan betaal je nu toch alvast dat x bedrag? En dan betaal je de rest later.”

Debiteur: “O, kan dat ook? Ja, prima. Als je me een betaallink stuurt, maak ik het vanavond nog over en dan heb je het morgen, maar dan verwacht ik wel dat je me morgen belt en een complimentje geeft.”

Woensdag

En, inderdaad, de beste man van gister heeft inderdaad direct de betaling voldaan via de betaallink en was heel blij met het compliment dat Marianne hem vervolgens gaf ?.