Absolute hoogtepunt deze week: de livegang van onze vernieuwde site! Verder kwam een zeer betrokken debiteur ons bezoeken op kantoor (donderdag) en kreeg een debiteur direct zin in het weekend na het horen van de naam van één van onze debiteurenbeheerders.
Maandag
Afgelopen week is onze nieuwe site live gegaan! Er is veel veranderd qua lay-out, maar ook in de softwarepakketten! Die hebben wij namelijk erg uitgebreid. Wil je weten wat er precies is veranderd? Lees dan onze blog.
Dinsdag
Op dinsdag had Natalie een gesprek met een debiteur die wilde uitleggen waarom zij de rekening nog niet had betaald.
Debiteur: “Ik wil u niet vermoeien met mijn verhaal, maar…”
<15 min later>
Debiteur: “…Maar ik wil u niet vermoeien met mijn verhaal.”
Als debiteurenbeheerder is luisteren een belangrijk onderdeel van ons vak. Het is namelijk lang niet altijd onwil van een debiteur om de rekening niet te betalen. En wanneer je de reden weet, is het tevens makkelijker om samen tot een oplossing te komen (en de rekening alsnog betaald te krijgen). Zo gaf Nathalie ook deze debiteur de tijd, maar belangrijker nog: ze zijn samen tot een oplossing gekomen. Debiteur blij, wij blij!
Woensdag
We hadden een debiteur aan de telefoon die zijn openstaande facturen nog niet had betaald. We belde hem en vroegen waarom.
Debiteur: “Ik heb geen facturen gezien, anders had ik ze wel betaald.”
Wij: “Heeft u de facturen wel in uw bezit of wilt u een kopie?”
Debiteur: “Zou kunnen.”
We hebben de beste man een kopie van de factuur via de post én via de mail nogmaals verstuurd. Zo moeten de facturen wel gezien worden. Want: als hij ze had gezien, dan had hij ze wel betaald. ?
Donderdag
Donderdagmiddag 16:55 uur. We hebben een productieve middag achter de rug en zijn onze werkzaamheden aan het afronden. Plotseling staat er een man achter de balie op ons kantoor.
Hij is verbaast omdat hij een betalingsregeling met ons heeft (die hij netjes elke maand nakomt), maar het geld bij de laatste betaling weer teruggestort is op zijn rekening. Hij vraagt zich af of het allemaal wel goed gaat. De meneer heeft zijn ticketnummer bij zich en wij zoeken meteen in ons systeem op wat er aan de hand is.
Wij: “Meneer, u heeft met uw laatste betaling alles afbetaald. Daarom is uw geld netjes teruggestort.”
Meteen veranderd zijn blik. “Oh! Nou, dank u wel. Fijne avond!”
Fijne avond, meneer. Fijn om u te kunnen helpen.
Vrijdag
Wij zijn elke dag bezig met het debiteurenbeheer voor onze klanten. Ook op vrijdag waren wij weer druk aan het bellen, en dat leverde vlak voor het weekend een leuk moment op.
Wij: “U spreekt met mevrouw Van Amstel”
Debiteur: “Amstel? Als in het bier?”
Wij: “Ja, dat klopt.”
Debiteur: “Ik krijg meteen zin in het weekend!”
En wij ook. Fijn weekend namens Debitan!