Home | Dagboek van een debiteurenbeheerder – Buurvrouw

Dagboek van een debiteurenbeheerder – Buurvrouw

Dagboek van een debiteurenbeheerder - Buurvrouw

Van een onbereikbare debiteur tot de bemoeial van de straat. Ook deze week hebben we weer bijzondere telefoongesprekken gehad. Maar ook kleine succesjes gevierd! Lees het allemaal in een nieuw Dagboek van een debiteurenbeheerder.

Maandag

De maandagochtend begint, zoals bij de meeste werknemers, met een volle mailbox. Zo ook bij ons. Ook wij besluiten er eerst even een kop koffie bij te pakken alvorens we ermee aan de slag gaan. Eenmaal achter het bureau sprong één specifieke mail er dit keer meteen tussenuit. Het betrof een mail van een debiteur die we al meerdere malen op verschillende manieren hadden proberen te bereiken, echter zonder resultaat. Op terugbelverzoeken o.i.d. werd ook niet gereageerd. Tot vanmorgen dus. De mail van de tot nog toe onbereikbare debiteur ging ongeveer als volgt:

‘Ik heb jullie vrijdagmiddag om 20:00 uur gebeld, maar kon jullie niet bereiken.’

Alleen deze ene zin was voor ons al voldoende om onze mond heel eventjes open te doen laten vallen. (Tja, ook wij verbazen ons nog wel eens over sommige opmerkingen. Daarnaast hebben ook wij wel eens weekend.) Het positieve aan dit verhaal is echter wel dat er in ieder geval contact is gelegd nu!

Dinsdag

Betrokken, nieuwsgierig of gewoon een bemoeial? Vandaag belde een mevrouw ons op die noch klant, noch debiteur bij ons is.

Mevrouw: “Ik bel namens een stel brieven die jullie hebben gestuurd naar (naam personen) en wilde even weten wat er precies aan de hand is.”

Wij: “En wat bent u precies van hen?”

Mevrouw: “Ik ben hun buurvrouw.”

De buurvrouw dus. Volgens eigen zeggen was ze bevriend met het stel en wilde ze hen graag helpen. Helaas voor haar kunnen we niet zomaar informatie verstrekken aan Jan en alleman, hoe lief (of nieuwsgierig) dan ook.

Woensdag

Of uw debiteurenbeheer u nou voor de wind gaat of u verkeert in zwaar weer, wij zetten altijd een stapje extra voor u! Ook onze klanten valt het op en dat is natuurlijk altijd fijn om te horen. Zo sprak onze debiteurenbeheerder Laura vandaag met een klant die heel wat pluimpjes wist uit te delen.

Klant: “Laura, ik zie dat je hard je best doet en dat waardeer ik ontzettend.”

Laura: <stilte>

Het gebeurt niet vaak dat onze debiteurenbeheerder Laura niet weet wat ze moet zeggen.

Donderdag

Sommige moeders denken met een brutaal telefoontje aan ons gericht wel even onder een vordering uit te kunnen komen en de geldproblemen van hun zoon of dochter op te kunnen lossen. Nou kunnen we ons voorstellen dat je als moeder bezorgd bent om de geldzaken van je kind, maar als je kind geld gestolen heeft, zit de vork natuurlijk iets anders in de steel en dient hij/zij daar ook de consequenties van te dragen.  En hoe oneerlijk ook (in de ogen van de betreffende moeders), geld dat gestolen is, dient toch echt weer terugbetaald te worden. Hier zijn geen uitzonderingen voor. Dus ook niet voor brutale moeders. Moge dat even duidelijk zijn.

Vrijdag

Onze chatservice die we sinds kort aanbieden is erg handig, want snel antwoord, maar levert soms ook zeer bijzondere gesprekken op…

Visitor: “Hoi”

Wij: “Goedemorgen, kan ik u ergens mee helpen?”

Visitor: “Nope”

Wij: “Oke, dan wensen we u een fijne dag verder.”

Visitor: “Piemelssss”

Leuk detail: Hij of zij heeft onze chatservice beoordeeld als ‘goed’. Kijk, dat is dan wel weer leuk.

Tevens hadden we vandaag nog een klein succesje. Zo zorgde één telefoontje naar een debiteur ervoor dat diegene 2 facturen diezelfde dag nog afbetaalde. Wij blij, klant blij, want weer €26.000,- rijker. Leuke meevaller zo vlak voor het weekend, dachten we zo.