Home | Dagboek van een debiteurenbeheerder

Dagboek van een debiteurenbeheerder

dagboek van een debiteurenbeheerder

Afgelopen week kregen wij extra versterking op de debiteurenbeheerafdeling, was een debiteur moeilijk te vinden en hebben wij te maken gehad met ontzettend snelle debiteuren (maandag, donderdag en vrijdag)!

 

Maandag

De week begon meteen goed! We zien steeds vaker dat als wij een mail sturen met een link met Online Accept de betaling al binnen een paar uur op onze rekening staat. Een goede start van de week!

 

Dinsdag

Na veel CV’s te hebben gelezen en sollicitatiegesprekken gevoerd te hebben, is er een nieuwe debiteurenbeheerder aangenomen. Belinda zal vanaf deze week het team komen versterken! Welkom bij Debitan en heel veel succes Belinda!

 

Woensdag

Op woensdag hadden wij een debiteur aan de telefoon. De mevrouw aan de andere kant van de lijn was een beetje bezorgd omdat er nog een grote factuur open stond. En er was zo lang geen contact geweest tussen de debiteur en Debitan dat de factuur alleen maar hoger werd i.v.m. de rente. Debiteur: “Jullie hebben mij wel geprobeerd te bereiken maar ik ben verhuisd, mijn telefoonnummer is veranderd en ik gebruik mijn dat emailadres nooit.”

Zo zie je maar, het is (bijna) nooit te laat om zelf contact op te nemen. Gelukkig had de debiteur dat gedaan en zijn we tot een betaalregeling kunnen komen!

 

Donderdag

Debiteurenbeheerder Laura had op donderdag een debiteur aan de telefoon in verband met een openstaande factuur die nog niet was betaald.

Laura: “De factuur van oktober is nog niet overgemaakt. Wanneer kunnen wij de betaling verwachten?”

Debiteur: “Oh ja, nou ja, wij hebben het tegenwoordig te druk om de rekeningen te betalen, ha ha.”

Het is fijn om lekker bezig te zijn, maar té druk kan overweldigend zijn. We snappen dat het de debiteur ontschoten kon zijn. Gelukkig is er een optie om via online bankieren een maandelijkse betaling vast in te stellen. Tip: stel de betaling van de huur voor de aankomende maand in op elke 28e van de maand. Zo ben  je nooit te laat met betalen!

Wat betreft deze debiteur: na het telefoontje van Laura heeft de debiteur met de iDEAL link in de online factuur meteen de vervallen factuur betaald. In recordtempo hebben wij het openstaande bedrag op onze rekening gestort gekregen!

 

Vrijdag

De telefoon gaat. Mevrouw: “Mag ik met mevrouw Kuilenbroek spreken?”

Laura: “Die werkt hier niet, maar mevrouw Kuilboer wel.”

De mevrouw aan de andere kant van de lijn besefte haar verspreking en moest hartelijk lachen om het grapje dat Laura ervan maakte. Geeft natuurlijk niks, versprekingen horen wij heel vaak. Zo is Debitan volgens éen debiteur hetzelfde als Debiteuren123, wordt Serge vaak Sjersje genoemd en hoort Laura vaker een variant op haar achternaam dan dat mensen het goed uitspreken!