Communiceren met debiteuren is maatwerk. Je wilt wat van je klant en daarbij moet je de drempels zo laag mogelijk maken én jezelf in de kijker blijven spelen. Communiceren is key. Zorg dat je klant duidelijk weet wat jij wil, wanneer je dat wil en hoe je dat wil. En andersom is het belangrijk dat jij van hem weet of hij tevreden is, waarom dat (niet) zo is en hoe je ervoor kunt zorgen dat hij tevreden is én jouw facturen betaalt. En om dat communiceren zo makkelijk mogelijk te maken hebben we de software van Debitan voorzien van een scala aan communicatie mogelijkheden. Communiceren met debiteuren is zo net zo makkelijk als dat appje naar je partner.
Communiceren met debiteuren via WhatsApp
Vroeger ging iedere factuur netjes via de post. En hoewel dat nog steeds kan, ook in Debitan, gebruiken we dat bijna niet meer. Digitaal communiceren is de norm. De meeste facturen gaan nu dan ook via e-mail, al dan niet vanuit een boekhoudsysteem. Wanneer je die facturen hebt gemaakt, in Debitan of in je eigen systeem en deze vervolgens hebt verstuurd, kun je in de opvolging ervan communiceren vanuit Debitan. Dat werkt ideaal, want zo kun je ook betaallinkjes opnemen in je communicatie. Laagdrempeliger kunnen we het niet maken om die factuur snel te betalen! Communiceren vanuit Debitan kan op de manier die het best bij jou en je klant past. Communiceren jullie formeel, dan zul je kiezen voor mailcontact, maar je kunt ook gewoon een Appje pushen vanuit het systeem. En ook via SMS kun je je betaalherinnering of berichtje versturen. Valt lekker op, want SMS’jes krijgen we toch minder vaak tegenwoordig!
Een beller is sneller
Behalve je schriftelijke communicatie, waaronder alle soorten berichtjes hierboven vallen, kun je natuurlijk ook gewoon bellen met je klant. Uiteindelijk is dat altijd sneller, want je hebt hem (als ‘ie opneemt tenminste) meteen aan de telefoon! Na schriftelijke reminders is bellen sowieso altijd de volgende stap. Die schriftelijke reminders heb je overigens wel nodig, al is het maar voor je dossiervorming wanneer het contact niet loopt zoals je wilt. Een nieuwe feature is dat je ook kunt videobellen vanuit Debitan. Kun je elkaar eens even goed in de ogen kijken.
Op maat communiceren met debiteuren
De belangrijkste afweging die je moet maken in de communicatie met je debiteur is hoe je hem kunt bereiken. Als je iemand appt die helemaal niet thuis is in die vorm van communicatie (die mensen bestaan echt) of als je mailtjes stuurt wanneer iemand zijn mail niet als prioriteit heeft, kun je wachten tot je een ons weegt. Daadkrachtig communiceren met debiteuren die je op maat. Daarom kun je in Debitan ook een workflow op maat instellen per klant. Zo kies je precies de kanalen die aansluiten bij je klant en jullie manier van communiceren. Zo blijven jullie lekker in verbinding. Dat vergroot echt je kans op snel betaalde facturen. En daar doe je het allemaal voor!
Ontdek de voordelen van Debitan voor jou en je debiteuren! Maak kennis met onze software.