Blog
Wil je op de hoogte blijven van het laatste nieuws van Debitan? Schrijf je dan in voor onze nieuwsbrief.
Digipoort: de ICT-centrale van de overheid
Factureren gaat eigenlijk bijna altijd digitaal tegenwoordig. En dat is maar beter ook, want sneller en duurzamer! Aan internationaal factureren en factureren aan de overheid zijn vaak weer strengere/andere regels gesteld dan aan het reguliere facturatieverkeer....
Debiteurenbeheer bij personeelstekort
Debiteurenbeheer gaat altijd door. Ook als je krap zit in je bezetting. Talloze bedrijven in ons land kraken onder een tekort aan personeel. Die krapte op de werkvloer zorgt ervoor dat bepaalde processen langer blijven liggen. Eén van die processen is...
3 manieren om je debiteurenbeheer nu wél onder controle te krijgen
Dit jaar niet meer achter de feiten aanlopen met daadkrachtig debiteurenbeheer Of je goede voornemens nou onzinnig vindt of ze juist gebruikt als leidraad voor betere gewoonten; het nieuwe jaar is altijd een goed moment om weer opnieuw te beginnen met bepaalde zaken....
Laat je cashflow profiteren van de feestdagen
Black Friday, Cybermonday, Sinterklaas en de Kerstdagen; allemaal redenen voor mensen om eens goed geld uit te geven. Dat wordt dan ook ieder jaar massaal gedaan. Niet zelden geven mensen daarbij meer uit dan ze op dat moment te besteden hebben. Gelukkig bestaat er...
4 redenen om voorraadbeheer te koppelen aan debiteurenbeheer
In onze datagedreven samenleving draait alles om efficiëntie. Meten is weten en weten is slim kunnen schakelen. Dat maakt het zo fijn dat steeds meer softwaretoepassingen met elkaar kunnen samenwerken. Dat is al jaren zo met boekhoudprogramma's en de bank, door...
De eindsprint van 2024
Je knippert twee keer met je ogen en de eindsprint van 2024 is alweer ingezet. Een jaar vliegt voorbij en dat betekent dat we alweer de 'schade' van dit jaar kunnen opmaken. Hoeveel staat er bij jou nog open? Zou het niet lekker zijn als alle, of in ieder geval de...
Je DSO verlagen in 5 stappen
Hoe staat jouw DSO erbij? De Days Sales Outstanding, DSO dus, is een meetinstrument om te betalen hoe lang het gemiddeld duurt voor je facturen betaald worden het versturen ervan. Het moge duidelijk zijn dat een hoge DSO niet wenselijk is. Dan lever je je product of...
De goede band met je klant
Wat voor klant ben jij? Wil je alleen een product of dienst, betaal je dat en ga je verder? Of wil je service, aandacht, iemand met wie je contact kunt leggen of zelfs een vaste persoon die jou echt kent? Afhankelijk van het product of de dienst verschilt dat...
Waarom tweefactorauthenticatie?
Waarom tweefactorauthenticatie? Het kost tenslotte vooral tijd en vraagt extra handelingen. Debitan gebruikt het al enkele jaren en steeds meer applicaties wereldwijd stellen deze extra beveiligingslaag in. Dit is echt een stukje veiligheid. Een extra drempel om bij...