Uit de week van een debiteurenbeheerder
We hebben ze weer verzameld hoor, de leukste quotes van onze klanten en onszelf! Of we nou thuis werken of op kantoor, de gesprekken schieten de hele dag door alle kanten op. Dat houdt ons op de been. Want waar zouden we zijn zonder een beetje humor in deze, nog steeds turbulente tijd?!
Maandag
Meneer P. is de draad een beetje kwijt. En dat aan het begin van de week! Hij belt ons op: ‘Spreek ik met 123Debiteuren?’ “Eh, nee, u spreekt met Debitan.” ‘Ach, dat is toch hetzelfde?!’ Nou, dat willen wij graag betwisten: wij vinden toch écht dat wij het anders aanpakken dan 123Debiteuren, wie dat dan ook mogen zijn.
Dinsdag
Af en toe laten wij ons graag raken door quotes van anderen. Zo kwamen we vandaag deze tegen: Debiteuren spreken alle talen, behalve BEtalen. Wij vinden hem wel creatief, maar zijn het er niet helemaal mee eens. Gelukkig betalen de meeste klanten van onze klanten wél gewoon. Soms iets later of in termijnen, maar er zit beweging in. Daar zorgen wij voor!
Woensdag
Een vervallen factuur betekent dat de betaaltermijn is verstreken. Maar de meneer die we vandaag spraken had dat anders in zijn hoofd. Hij dacht dat het in zijn voordeel was. Dat de hele factuur létterlijk was vervallen. Dus dat hij niet meer bestond en uit het systeem was gehaald. En dat hij dus niet meer hoefde te betalen. Helaas voor hem was dat niet het geval. Gelukkig wilde hij na ons gesprek tóch wel betalen.
Donderdag
Gaat jouw debiteurenbeheer voor de wind of verkeer je in zwaar weer (dat kan hè, in de herfst van 2020!)? Wij doen áltijd een stapje extra voor je. En dat valt onze klanten gelukkig ook op. Laura sprak vandaag een klant die graag een paar pluimpjes wilde uitdelen. ‘Het gaat lekker zo, Laura. Ik waardeer het dat je zo hard voor ons aan het werk bent. Écht een hele fijne samenwerking!’ Laura is er even stil van en kleurde daarna lekker rood. Tja, soms moet je het gewoon éven van iemand anders horen, Laura!
Vrijdag
De telefoon gaat en Nathalie neemt op. Aan de andere kant van de lijn hoort ze: ‘U heeft mij gebeld?’ Dus ze antwoord: “Dat zou heel goed kunnen. Wat is uw naam?” ‘Geen idee.’ Opgehangen. Goed verhaal. Lekker kort ook. Maar niet zo bevredigend. Gelukkig kunnen wij zijn telefoonnummer matchen in ons systeem en zien we al snel om wie het gaat. En waar over. Dus belt Nathalie hem terug en legt hem in íets meer woorden uit waarom we in eerste instantie gebeld hadden. Ook een goed verhaal, maar wél minder kort.